Партнер Хорошоп, маркетингова агенція Marketing Link, займається просуванням компаній на українському ринку, а також допомагає масштабувати бізнес за кордоном. Керівник агенції Микола Лукашук розповів, які помилки найчастіше здійснюють підприємці при запуску реклами на інші країни та поділився цікавими кейсами.
Контекстна та таргетована реклама — один з найефективніших способів просування бізнесу за кордоном. Однак інколи підприємці здійснюють помилки, які знижують її ефективність. Керівник Marketing Link Микола Лукашук підготував матеріал, в якому розглянув типові помилки при запуску реклами на нових ринках та дав поради, як їх уникнути. Всі поширені помилки можна поділити на 5 основних категорій:
-
бюджет та вибірка;
-
зовнішні фактори та особливості локації;
-
ціна за заявку та продаж;
-
конверсія у клієнта;
-
оцінка ефективності кампаній.
Бюджет та вибірка
Поверхневий розрахунок бюджету
Перша помилка — це загальний розрахунок бюджету без попереднього дослідження інших ринків і відсутність гнучкої вибірки для нової рекламної кампанії. Часто інтернет-магазини покладаються на аналітичні дані, які вони отримали в Україні. У підприємців є рекламний бюджет для України, і вони його збільшують на певний відсоток для нових ринків. Однак, коли мова заходить про порівняння вартості кліка, цього відсотка часто виявляється недостатньо. Наприклад, ціна за клік на одну й ту саму послугу може значно відрізнятися в Києві, Іспанії та США. Важливо детально аналізувати конкурентів на кожному новому ринку, щоб передбачити можливі витрати.
Пропонуємо порівняльну таблицю з актуальною ціною за клік станом на кінець 2024 року. Для прикладу ми розглянули кілька галузей бізнесу, різні країни та міста. Щоб дані були в одній валюті, всі суми переведено в долари.
В таблиці видно, що різниця в ціні за клік може бути суттєвою, залежно від країни, у якій запущено кампанію. Наприклад, якщо ви продаєте офісні столи, успішно запускаєте рекламу на покупців з Києва та плануєте вийти на ринок Іспанії чи США, то слід розраховувати на вищі витрати на просування. Той самий бізнес і та ж галузь можуть мати різну конкуренцію на різних ринках — зараз в Україні ціна за клік найнижча, в Іспанії дещо вища, а просування на покупців у США обійдеться значно дорожче.
Приклад Іспанії не випадковий. Багато хто думає про вихід на «європейський ринок», але з маркетингової точки зору такого поняття, як «Європа», в рекламі не існує. Кожна країна має свою специфіку в просуванні, потребує окремого бюджету та налаштувань.
Міні-кейс Marketing Link. Клієнт із США мав локальний бізнес та переїжджав за два роки чотири рази. Кожна нова локація вимагала окремого аналізу конкурентного середовища. Щоразу ми досліджували, хто працює в цій місцевості, що пропонують компанії, як себе просувають, які платформи використовують: Google, Microsoft, Meta чи, можливо, маркетплейси. Навіть у межах однієї країни є конкуренція. Кожен регіон чи місто має свої особливості та нюанси, які потрібно враховувати.
Якщо взяти середній бюджет та середню ціну за клік для чотирьох різних послуг і порівняти той самий рекламний бюджет у різних країнах або містах, то можна побачити, що при однакових витратах кількість продажів може відрізнятися в десятки разів.
Бюджету, що був достатній для України, для успішних продажів в США чи Європі може не вистачити. Уникнути подібних проблем допоможе попередній аналіз ситуації, особливостей ринку, конкуренції, ціни за клік. Якщо побачите значну різницю в цифрах, перерахуйте з іншим більшим бюджетом. Якщо у вашій сфері є конкуренти — це скоріше плюс, ніж мінус, адже на товари з вашої ніши є попит. Дізнатися, як запускають рекламу конкуренти можна за допомогою Ads Transparency Center.
Якщо при виході на новий ринок ви одночасно займаєтеся розрахунками, оцінками, юридичними аспектами та плануєте маркетингову стратегію, формуйте рекламний бюджет не в останню чергу. Адже зусилля, витрачені на організацію всіх процесів при продажах за кордон, не зможуть спрацювати на повну без реклами.
Зовнішні фактори та особливості локації
Недостатнє дослідження попиту в рекламі
Головний зовнішній фактор, який часто не береться до уваги при налаштуванні кампаній — це відсутність попиту в рекламі. Розберемо на прикладах.
Оцінювали місто-мільйонник, а офлайн-точка в годині їзди від нього
Цей фактор більше стосується не інтернет-магазинів, а компаній, які надають послуги. Залежно від галузі діяльності бізнесу, цільова аудиторія по-різному готова долати відстань. Наприклад, якщо йдеться про будівництво басейнів, будинків, встановлення сонячних панелей, клієнти готові їхати в офіс компанії умовно годину-півтори. Якщо ж це б’юті-процедури, дрібний ремонт техніки тощо, люди скоріше нададуть перевагу локальним компаніям, що розташовані поблизу їх місця проживання чи роботи.
Міні-кейс Marketing Link. В агенцію звернулась компанія, яка працює в б’юті- сфері. Нам потрібно було спрогнозувати попит на послуги у Лос-Анджелесі. В межах певної відстані від великого міста попит дійсно був. Але коли дійшло до запуску реклами, виявилося, що локація у замовника насправді далеко від центру і навіть меж міста. До L.A.area входить 88 міст і це дуже велика територія. У клієнта б’юті-послуги, а значить відвідувачам доведеться їхати півтори години від місця, де було прораховано попередні дані. Прогнозований попит на практиці був би неточним, тому його довелось формувати заново.
Оцінювали попит по всій країні, а користувачі не купують напряму
Щоб правильно оцінити затребуваність ваших товарів на інших ринках, слід приділити достатньо часу на детальний аналіз попиту в рекламі. Важливо оцінювати попит саме у локаціях, а не в цілому по країні чи в світі.
Перше, на що варто звернути увагу, — це конкуренти. Перегляньте, які рекламні кампанії запускають конкуренти, проаналізуйте їх активні оголошення в Google Ads. Якщо певний сайт активно рекламує конкретні товари чи послуги, значить, наймовірніше, на ці категорії є попит. Якщо ж у ваших конкурентів немає реклами, це поганий показник. Втім, перш ніж робити висновки, їх потрібно проаналізувати глибше. Може виявитись так, що компанії не потребують вкладень в рекламу, оскільки отримують брендовий трафік та в них напрацьоване «сарафанне радіо».
Для прикладу розглянемо сферу бетону. В Україні користувачі шукають бетон, щоб його купити. Однак у США люди рідко самі закладають бетон, частіше шукають субпідрядника для робіт. В Іспанії також є нюанси — навіть якщо там нижча ціна за клік, це не завжди означає, що бетон будуть активно купувати. По-перше, попит на бетон там не дуже високий, по-друге — ключові слова часто співзвучні з іншими термінами, і частина покупців шукає не зовсім те, що ви маєте на увазі.
Мало знань про модель поведінки місцевих покупців
Дрібний товар купують з адресною доставкою
Модель купівельної поведінки відрізняється залежно від країни. Наприклад, якщо ви хочете продавати дрібні товари на ринку США, вас чекає сильна конкуренція з Amazon, Walmart та іншими великими ритейлерами. Купуючи на локальних сайтах, американці зазвичай очікують на швидку адресну доставку. Часто клієнти можуть замовити товар ввечері, а на наступний день кур’єр вже доставить замовлення до дверей. Також Amazon пропонує безкоштовну доставку для дрібних товарів. Подібні логістичні переваги великих майданчиків слід враховувати, плануючи продажі локальним покупцям.
Зважайте й на те, що у США під час свят — Різдво, День незалежності, День подяки та інших — великі ритейлери дуже активно запускають рекламні кампанії. Інтернет буквально заповнений рекламними оголошеннями провідних гравців на ринку e-commerce. У цей час ціни на рекламу в соціальних мережах значно зростають, і доцільніше знизити рекламний бюджет та просто перечекати період високих ставок.
У Європі, зокрема у Німеччині, ринок електронної комерції контролюється трьома великими інтернет-магазинами. Рекламних оголошень, які бачать користувачі, від них найбільше. Іноді це дві мережі, що конкурують між собою, але належать одному власнику.
Національні особливості
Залежно від країни буде відрізнятись не лише купівельна поведінка місцевих, а й підхід до побудови робочих процесів в компаніях. Наприклад у Німеччині непоширене замовлення послуг на аутсорсі, адже локальна культура спрямована на роботу зі штатними спеціалістами. Німці можуть шукати іноземних підрядників лише в окремих випадках, наприклад, для отримання міжнародного досвіду.
Зокрема, наші німецькі клієнти зазвичай виходять відразу на кілька ринків — Австрію, Швейцарію, Бельгію, Нідерланди. Їм важливий саме міжнародний досвід. Італія, навпаки, більш локалізована. Продавати італійцям товари іноземного походження буває важко — вони є прихильниками вітчизняних брендів.
Міні-кейс Marketing Link. До нас звернувся клієнт зі специфічним товаром — краплі для очей від сухості з додатковою УТП усунення Black Dots. Під час аудиту наша команда вивчила статистику попиту в країні, важливість продукту, потенційний розмір цільової аудиторії тощо. Дані з Amazon показали десятки тисяч продажів конкурентів. Однак глибше проаналізувавши, ми зрозуміли, що насправді, цей товар майже не шукають у Google. Коли клієнт зазначив, що хоче продавати 500 одиниць щомісяця, ми провели оцінку: навіть із максимальним бюджетом у Google можна було б досягти максимум 150-200 продажів. Ми прийшли до висновку, що цей продукт належить до категорії вітамінів або засобів для постійного використання, тому за рік чи два попит міг би зрости до 250–350 одиниць.
Кейс демонструє те, що реальний попит не завжди збігається з потенційним, навіть якщо статистичні дані показують зацікавленість у товарі. На Amazon покупці можуть переглядати відгуки, особливо якщо це продавець, який роками продає на ринку та має тисячі оцінок. Новачок у цій категорії може зіткнутися з труднощами через менш ефективну рекламу на старті роботи в новій країні.
Детально оцінюйте попит, а також плануйте, як саме ви будете рекламувати продукт — реклама дозволяє швидко отримати результати. Якщо це новий ринок чи продукт і немає чіткого уявлення про попит, краще починати з просування в Google, Facebook, Instagram чи інших популярних платформах у країнах, де ви плануєте продавати.
Аналізуйте, які переваги використовують ваші конкуренти у своїй рекламі та оцінюйте, чи це актуально для вашого продукту чи послуги. Особливо, коли ви не маєте багато інформації про ринок. Конкуренти можуть мати продажі, але важливо розуміти, звідки саме з'являються їхні покупці, скільки часу на це йде та що дійсно важливо для споживачів товарів з вашої ніші. Ретельне дослідження схожих інтернет-магазинів покаже, звідки конкуренти отримують трафік та ви зможете підібрати ефективні рекламні канали.
Аналіз ринків найкраще проводити через локальних експертів. Якщо є можливість, відвідайте обрану для продажів локацію або проконсультуйтесь з місцевими спеціалістами. Адже є особливості, які можуть здатися незначними, але вони важливі для успішного просування на обраному ринку.
Ціна за заявку та продаж
Розрахунок лише ціни за заявку
Інколи підприємці в першу чергу оцінюють скільки коштує заявка з реклами, при цьому не враховуючи, який відсоток з них конвертувався в продажі. Однак, треба зважати на вартість залучення клієнта, а не тільки спиратись на вартість ліда.
Порівняємо, як користувачі шукають товари в різних каналах. Візьмемо Google Ads та Microsoft Ads (Bing). В e-commerce понад 90% користувачів, які шукають товар, зазвичай купують його. У сфері послуг конверсія відрізняється залежно від виду послуги, але навіть у випадках з меншою конверсією один із кількох запитів може стати продажем.
При запуску реклами у Facebook або Instagram, у більшості сфер, окрім вузькоспеціалізованих, таких як юридичні послуги чи нерухомість, для одного продажу потрібно більше заявок.
Міні-кейс Marketing Link. Коли ми починали просувати нашу агенцію, ми не запускали рекламу в Facebook, бо для нас вона була менш ефективною. Наприклад, у Google з 10 заявок, 7-8 лідів знають, чого хочуть, 5-6 обговорюють ціну, і в результаті 2-4 стають покупцями. У Facebook для цієї ж кількості продажів потрібно було обробити 30 лідів, з яких лише частина знала, що їй потрібно. За витратами ресурсів, обробити 30 заявок з Facebook, щоб отримати одного клієнта рівноцінно тому, що й обробити 10 заявок з Google. Тому рекламу у Facebook ми використовували не так часто.
Разом з тим, є ніші, де Facebook працює краще. Наприклад, у галузях beauty та fashion, реклама в Meta Ads у цілому може бути більш ефективною, ніж в Google Ads. Розділяйте та аналізуйте скільки заявок ви отримали з кожного рекламного джерела. Аналітика не завжди дає 100% точність, але важливо знати загальну кількість залучених клієнтів.
Спрямування всього бюджету в один рекламний канал
Інколи підприємці підраховують, що вартість залучення клієнта в Google вища, ніж, наприклад, в Instagram, і хочуть запускати рекламу тільки в соцмережі. Однак краще не використовувати лише один рекламний канал. Якщо ваша ніша передбачає повторні покупки, — не відмовляйтеся від каналів, що працюють, хоч і з різною вартістю залучення. Диверсифікація знижує ризик втратити клієнтів через блокування акаунтів або проблем з доступом до одного каналу.
Відсутність аналізу LTV клієнта
Ще одна поширена помилка — не враховувати LTV клієнта. У нішах, де покупці регулярно повертаються, важливо зважати на те, що новий клієнт може стати постійним та періодично робити замовлення, якщо задоволений сервісом. При розрахунку вартості залучення клієнта потрібно брати до уваги не лише вартість першої покупки, але й повторні за весь період взаємодії клієнта з компанією.
Магазинам в деяких нішах, де не дуже поширені повторні покупки, варто зважати на так звані «локомотивні товари». Наприклад, якщо клієнт робить ремонт і купує меблі для однієї кімнати, пізніше він може повернутися та замовити товари для решти будинку.
Міні-кейс Marketing Link. При роботі з клієнтами в Канаді, ми помітили, що реклама більш дрібних послуг, наприклад облаштування підвалів, часто призводить до об’ємніших замовлень у майбутньому, коли задоволені клієнти повертаються, щоб замовити обслуговування для всього будинку.
Особливо важливо враховувати LTV, якщо реклама має низьку окупність при здійсненні першого замовлення нового залученого клієнта. Наприклад, «разові» продукти чи послуги зазвичай мають більшу маржу для покриття витрат на залучення покупців. Проте й такі товари можуть повторно купувати завдяки позитивному досвіду взаємодії з брендом, що підвищує ефективність вкладень в рекламу.
Краще закладати рекламний бюджет на тривалий термін, а не очікувати миттєвої окупності. В перші два місяці просування у вас можуть придбати, наприклад 40 товарів, а в наступні — вдвічі більше. При просуванні на новому ринку доцільніше підраховувати окупність протягом року, а не щомісяця.
Конверсія в клієнта
Очікування тієї ж конверсії, що і на рідному ринку
Для прикладу проаналізуємо бізнес, який працює в Україні 10 років та відкрив офіс у Варшаві. При цьому рекламний бюджет і кількість кліків не дають тієї ж конверсії. Це новий ринок, нова послуга чи новий продукт, тож конверсія спочатку, як правило, буде нижча, ніж на ринку, де бізнес вже давно присутній.
Очікування тієї ж вартості залучення клієнта
Навіть якщо ви змінюєте локацію або розширюєте продажі на нове місто в межах країни, початкові витрати на залучення клієнта можуть бути вищими. Особливо це помітно в нішах, де покупці не відразу приймають рішення. Користувачі певний час звикають до вашої присутності, досліджують вас, заходять на сайт кілька разів і згодом здійснюють покупку.
Інструмент Google Analytics 4 дозволяє відстежити, скільки часу відвідувач проводить на сайті до оформлення замовлення, а також надає звіти для аналізу шляху користувача до конверсії. Переглянувши дані, ви зможете помітити, що потенційні покупці часто не приймають рішення миттєво. Спочатку користувач бачить рекламу, потім шукає вас в органіці, потім повертається через ремаркетинг або соціальні мережі. У підсумку Google Analytics фіксує замовлення як direct-конверсію, хоча шлях до конверсії значно довший. Це важливо враховувати.
Відсутність сегментації напрямів та локацій
Вартість залучення клієнта може суттєво відрізнятися, залежно від локації. Якщо в Україні при певних витратах на рекламу ви отримуєте гарні результати, на новому ринку, з вищою конкуренцією, потрібен буде більший бюджет і чітка стратегія. Найкраще оцінювати вашу маржу, сильні сторони бізнесу та сфокусуватися на 20% продуктів чи послуг, які приносять 80% доходу.
Міні-кейс Marketing Link. Коли ми запустили рекламу на маркетингові послуги у кількох країнах Європи, в США та Канаді, ми помітили, що реклама в певних провінціях Канади не працює. Маркетинг не завжди дає можливість пояснити всі причини, але аналітика може підказати, що деякі регіони слід виключити або, навпаки, розширити локації.
Крім того, в більшості випадків є прив'язка до конкретного штату, міста чи навіть району, а не до всієї країни. Наприклад, якщо ваша послуга надається віддалено, місце розташування може сильно впливати на конверсію.
Міні-кейс Marketing Link. Запускаючи рекламу для юридичних послуг, ми зіштовхнулись з тим, що віртуальний офіс у США давав кращу конверсію для певних штатів, в порівнянні з іншими. Наприклад, реклама у Каліфорнії, Техасі, Вашингтоні була ефективнішою, ніж у Нью-Йорку, а деякі клієнти з Чикаго віддавали перевагу локальним компаніям.
Оцінка ефективності кампаній
Очікування швидких результатів
Чим складніша послуга, тим ретельніше її обирає потенційний покупець. Наприклад, в сфері сервісних послуг, таких як аварійне відкриття авто, ремонт техніки та подібних, рішення клієнтів максимально швидкі. Людина має проблему і звертається до тих, хто може її швидко вирішити.
Якщо ви працюєте за моделлю B2B або ж продаєте у роздріб, але коштовні товари — ситуація зовсім інша. Рішення щодо покупки чи співпраці приймаються значно довше. Оцінити, скільки часу минає від першого контакту клієнта з вашою компанією до оформлення замовлення можна за допомогою Google Analytics 4, в звіті Шляхи до конверсій. Щоб переглянути звіт, перейдіть в розділи: Реклама → Віднесення → Шляхи до конверсії. За замовчуванням Google Analytics 4 показує всі Ключові події — додавання в кошик, початок оформлення замовлення, покупки. Оберіть одну Ключову подію — Покупки, та проаналізуйте канали.
В деяких сферах послуг — юриспруденція, покупка нерухомості, страхування тощо, люди взаємодіють з кількома компаніями, перш ніж зробити свій вибір. Чим довше клієнти приймають рішення, тим більше варіантів вони розглядають. Часто, користувач спілкується з п’ятьма або більше представниками компаній. Це характерно і в e-commerce, наприклад, при пошуку постачальника, коли підприємець порівнює декілька гуртових компаній.
Формування бюджету на короткий термін
Маркетинговий бюджет стає ефективнішим із часом. Наприклад, у перші місяці запуску реклами в Google, Facebook або LinkedIn показники витрат можуть бути вищими. Однак, як тільки маркетолог чи агенція отримує достатню вибірку даних, реклама поступово починає працювати краще. Важливо не лише налаштувати кампанію, але й постійно оптимізувати її: виключати неефективні ключові слова, посилювати те, що дає кращі результати.
Найкраще планувати рекламні витрати мінімум на три місяці. Якщо рекламний бюджет залишати стабільним протягом шести місяців, на п’ятий-шостий місяць він покаже кращі результати, ніж на початку. Однак, якщо не збільшувати чи не розширювати бюджет, то через рік показники вже не змінюватимуться так суттєво.
У Facebook можна побачити результати швидше. Наприклад, якщо ви запускаєте 10 рекламних кампаній для нової послуги на новому ринку, то у Facebook вони набирають оберти буквально за 2–3 дні. Ви встановлюєте рекламний бюджет, і майже відразу бачите показники для аналізу. Втім, слід враховувати, що перші два тижні Facebook може працювати нестабільно: давати то багато заявок, то не давати взагалі, і рекламу потрібно або оптимізувати, або повністю перезапускати.
У Google Ads існує так званий Learning Period — період навчання, який триває близько 14 днів. Раніше створені акаунти, де вже були витрати, зазвичай стабілізуються за 7–10 днів, а нові можуть потребувати до 20 днів. Нові облікові записи отримують фільтр «Обмеження витрат». Наприклад, якщо у вас бюджет 2000–3000 доларів на місяць, то денні витрати на просування не сягнуть відразу 100 доларів. Спершу суми будуть невеликими і поступово зростатимуть. Таким чином, отримати прогнозовану кількість кліків можна на третій-четвертий тиждень після запуску кампаній.
Якщо бізнес працює в Україні та масштабується на ринок Польщі, при цьому сайт залишається той самий та додається лише нова мовна версія — доцільніше запускати рекламу з наявного облікового запису Google Ads. Новий обліковий запис Google Ads для рекламних кампаній в інших країнах зазвичай потрібний, якщо створено новий домен, або платником виступатиме юридична особа, зареєстрована в ЄС. Google дозволяє мати як одного платника в декількох облікових записах Google Ads, так і декілька облікових записів Google Ads на один домен.
Якщо ви хочете порівнювати ефективність реклами в Google Ads, то перший місяць слід розглядати як тестовий. Найкраще оцінювати результати після четвертого місяця, зіставляючи показники другого та третього місяця активності кампаній.
Кейси з виходу на нові ринки
Ми допомагаємо налаштовувати рекламу на нових ринках компаніям різного спрямування. Залежно від цілей та індивідуальних особливостей бізнесу, підхід до просування за кордоном відрізняється. Розглянемо на прикладах специфіку запуску реклами та яких результатів досягли наші клієнти.
Виробник сонячних панелей. Компанія продає продукцію на ринки різних країн. Зараз виробник рекламується приблизно в 40 країнах. Спільно з клієнтом ми обирали мову комунікації та бюджет для кожного ринку. Якщо країна краще працює з певною мовою, ми додавали саме її. У деяких випадках бюджет визначався експериментально, і країни показували результат аж через 3–13 місяців. Зараз ми працюємо з клієнтом вже понад 3 роки і є локації, в яких ми хотіли припинити просування. Однак з часом вони стали рентабельними — одна угода повністю перекриває рекламні витрати, спрямовані на країну.
Агрообладнання. Клієнт зі США вирішив вийти на ринок Канади. Перший рік він інвестував у рекламу в Google та Facebook. Вона мала окупність на ринку США, однак просування в Канаді залишалось неприбутковим. Компанія почала отримувати дохід лише на другий рік роботи на ринку. В той час ми також тестували рекламу на ринок Бразилії. Вона також не принесла очікуваних результатів і була тимчасово зупинена. Нещодавно ми відновили просування в Бразилії, адже клієнт там відкрив офіс, є бразильський продавець і зріс попит на товар.
Виробник офісних меблів. Компанія хотіла масштабуватись за кордон, але конкретного напрямку для продажів не було. Щоб визначити, де товар найкраще сприймається, ми протестували 14 різних ринків — 12 європейських країн, США та Канаду. Зараз український виробник працює в трьох країнах, де тестування показало кращі результати.
Виробник вікон. В цій ніші все досить стабільно. Як правило, компанії отримують перші продажі вже на другий-третій місяць просування, навіть якщо сайт новий.
SaaS для оренди житла. Підбираючи ринок для продажів, ми протестували 6–7 країн. В двох країнах ми досягли рентабельності на третій місяць. Ще дві країни показали позитивний результат на п’ятий місяць. Так як послуга в цих країнах обмежена в часі, клієнт вирішив сфокусуватися на напрямках з найкращими результатами.
B2B інтернет-магазин в сфері краси. Клієнт не знав, у якій країні працювати. Ми звернулися до Google Trends, ШІ-інструментів та інших джерел, щоб скласти план тестування. В результаті обрали три країни. Також паралельно клієнт проводив тестування з іншою агенцією. Наразі ми запускаємо рекламу вже в 7–8 країнах Європи з планами на розширення.
Салон краси з послугами манікюру та проколювання вух. На третій місяць співпраці з нами бізнес досягнув стабільних продажів. Частина клієнтів у Варшаві були українцями, що позитивно вплинуло на активність та результати.
Тату-салон у Празі та Берліні. Спільно з партнером, клієнт вирішив відкрити салони в двох містах. Реклама в Празі показала гарний результат вже на третій місяць, а в Берліні — пізніше, після чотирьох місяців просування. Сайт клієнта був англійською мовою, тому ми запускали оголошення німецькою, щоб користувачі здійснювали переходи, навіть якщо немає відповідної мовної версії.
Облаштування житла у Великій Британії та США. Цей бізнес працює з різними типами послуг. Як правило, окупність досягається за 2–3 місяці.
Кейси показують те, що період окупності в першу чергу залежить від галузі бізнесу. Крім того важливо накопичити достатню кількість даних. Наприклад, у країнах Європи, де ми хотіли запускати продажі, визначили, що краще зосередитися не на всій країні, а на окремих містах, де були кращі показники.
Висновки
-
Вихідна на нові ринки потребує нової маркетингової стратегії. Ті підходи в просуванні, які дають гарні результати в Україні, можуть не бути таким ж ефективними для інших країн
-
Найпоширеніша помилка — орієнтуватися на витрати на рідному ринку, не враховуючи можливу вищу конкуренцію. Наприклад, вартість реклами в США чи країнах ЄС може бути вищою, тому важливо аналізувати локальних конкурентів і формувати окремий бюджет для кожної країни чи навіть міста.
-
Зовнішні фактори, наприклад рівень попиту та поведінка покупців, також впливають на результат. У США конкуренція з великими ритейлерами, такими як Amazon, ускладнює продажі невеликим інтернет-магазинам. У Європі, зокрема в Німеччині, може позначитись на ефективності реклами висока лояльність до місцевих компаній. Також корисно розуміти місцеві звички та економічні особливості.
-
У перші місяці реклама може не давати швидкої окупності, особливо у сфері послуг чи при високій конкуренції. Втім, за умови правильної оптимізації і адаптації кампанія з часом почне працювати більш ефективно.