Дайджест Опубліковано: 03.10.2025

E-commerce дайджест за вересень 2025

E-commerce дайджест за вересень 2025

Власна кредитна картка Rozetka, маркетплейс Viber, нові правила карткових переказів – все важливе у е-commerce дайджесті. 

Зміст статті
  1. Rozetka виходить на ринок фінтеху: маркетплейс запускає власну кредитну картку
  2. Укрпошта запустила експрес-вікна для обслуговування посилок
  3. Нові правила карткових переказів: що треба знати 
  4. Кабмін заклав «податок на OLX» у держбюджет на 2026 рік
  5. Майже 8 тисяч бізнесів переїхали в інші регіони у 2025 році
  6. Viber запускає маркетплейс 
  7. Більше економії — менше витрат: як змінюється європейський ритейл
  8. ChatGPT і eCommerce: дослідження трафіку та конверсій в Україні

Про найважливіші новини у світі e-commerce України розповідаємо у нашому дайджесті за вересень.

Rozetka виходить на ринок фінтеху: маркетплейс запускає власну кредитну картку

Найбільший в Україні онлайн-ритейлер Rozetka готується до запуску власної кредитної картки. Проєкт реалізується у партнерстві з Unex Bank, який виступить банком-емітентом, та міжнародною платіжною системою Mastercard. Нова картка поєднає стандартні для ринку умови з ексклюзивними перевагами для клієнтів маркетплейсу.

Стандартні умови:

  • кредитний ліміт до 200 000 гривень;
  • пільговий період до 62 днів.

Спеціальні пропозиції для Rozetka:

  • розтермінування на покупки до 24 місяців;

  • ексклюзивні низькі ціни на товари, що можуть поширюватися і на акційні пропозиції;

  • збільшені бонуси за будь-які розрахунки карткою, які можна буде використати для оплати товарів на Rozetka.

Оформити картку можна онлайн. Вона буде повноцінним платіжним інструментом, придатним для будь-яких оплат, а не лише для покупок на Rozetka.

Укрпошта запустила експрес-вікна для обслуговування посилок

З 8 вересня у відділеннях Укрпошти, що розташовані в містах і мають 2+ вікна обслуговування, з'явились експрес-вікна, які обслуговуватимуть виключно клієнтів, що прийшли отримати або відправити посилку, отримати лист або післяплату. Так компанія вирішила поставити крапку в головному болю своїх клієнтів – довгому очікуванні через оплату комунальних послуг та інших платежів.

Відтепер, у межах пілотного проєкту, 1500+ міських відділень національного поштового оператора матимуть щонайменше два вікна:

  • універсальне – для повного набору послуг (від виплати пенсій та приймання платежів до листування юридичних осіб);

  • експрес – лише для відправлення й отримання посилок, отримання листів (до 5 штук) та післяплати. У цьому вікні також можна буде поповнити мобільний телефон або картку Монобанку.

Також, щоб відправляти посилки було ще зручніше, пакети для відправки дрібних відправлень відтепер безкоштовні в усіх відділеннях Укрпошти.

Нові правила карткових переказів: що треба знати 

У межах запуску технології Open Banking Національний банк України оголосив про впровадження від 1 жовтня 2025 року низки нових правил карткових переказів

Основні оновлення:

  1. Обов’язкова повна юридична назва компанії, що отримує платіж від клієнта. Ці дані будуть доступними у кожній виписці.

  2. Розширені реквізити платника. У виписці обов’язково відображатимуться ПІБ або назва отримувача та номер його рахунку, незалежно від того, чи переказ відбувся в межах одного банку чи різних.

  3. Прозорість онлайн-платежів. Відтепер компанії-еквайри будуть зобов’язані надавати повне найменування транзакції. До прикладу, раніше транзакція мала код “PAY123ABC”, а зараз повинна мати назву «ТОВ Супермаркет».

  4. Паралельно з підсиленням вимог до банків, нововведення мають на меті створити суттєві переваги для клієнтів. Кожна операція супроводжуватиметься зрозумілою інформацією, а не абревіатурами та кодами.

Що необхідно знати власникам банківських карток: 

  • віднині жодних анонімних платежів — і ви, і банк знатимете, кому ви відправили кошти і від кого отримали;

  • необхідна ретельніша перевірка реквізитів — у випадку неправильного чи неповного вказання даних, платіж може бути затриманий або повернутий відправнику;

  • можливість краще вирішувати спірні ситуації, звернувшись до представників банку;

  • щойно запрацює трекінг-сервіс платіжних операцій, клієнт банку зможе у будь-який момент з’ясувати, де наразі знаходиться платіж.

Кабмін заклав «податок на OLX» у держбюджет на 2026 рік

Кабмін врахував у проєкті державного бюджету  на 2026 рік надходження від оподаткування доходів, отриманих через цифрові платформи, такі як OLX, Prom.ua, Uklon тощо. Про це йдеться у пояснювальній записці до законопроєкту на сайті Верховної Ради. Очікується, що за рахунок ухвалення законопроєкту №14025 в бюджет у наступному році надійде 14 млрд грн.

Майже 8 тисяч бізнесів переїхали в інші регіони у 2025 році

Майже 8 тисяч компаній релокувались по Україні за 8 місяців 2025 року за даними Єдиного державного реєстру. Кількість переїздів стабілізувалась й навіть стала меншою, ніж до початку повномасштабної. Найпопулярнішим регіоном, звідки та куди переїжджає бізнес, залишається Київ. 

Найчастіше переїжджають компанії, що працюють у сфері торгівлі: фактично, це кожен третій бізнес з усіх, хто переїздив країною. Також часто переїжджає бізнес у сфері будівництва (6%), сільського господарства (5%) та нерухомості (5%).

Viber запускає маркетплейс 

Тепер у Viber з’являється новий розділ, який допоможе знайти потрібний бізнес прямо у застосунку: салони краси, клініки, магазини чи ресторани.

Як це працює:

  • у нижньому меню додатку з’явиться вкладка з маркетплейсом;

  • можна шукати бізнеси за категоріями чи назвою;

  • якщо ввімкнути геолокацію – система показуватиме компанії поруч із вами;

  • одразу можна перейти у чат із бізнесом без дзвінків;

Функція запускається поступово й стане доступною всім користувачам уже найближчими тижнями. Підприємці можуть створити профіль на маркетплейсі безкоштовно, усі анкети проходять модерацію. 

Більше економії — менше витрат: як змінюється європейський ритейл

За даними дослідження NIQ Geomarketing, оприлюдненого через Українську Раду Торгових Центрів, у 2024 році частка витрат на роздрібну торгівлю впала до 32,6 % від загального споживчого бюджету. 

Серед 27 країн-членів ЄС Хорватія лідирує з часткою роздрібної торгівлі в 48,0%, що на 0,5 процентного пункту більше, ніж у попередньому році. Далі йдуть Болгарія (46,3%) та Угорщина (45,3%), хоча обидві країни зафіксували незначне зниження у річному обчисленні. Це пояснюється зростанням купівельної спроможності, яке дозволило споживачам виділяти більше коштів на заощадження або витрати, не пов'язані з роздрібною торгівлею.

Водночас Німеччина повідомила про найнижчу частку роздрібної торгівлі в ЄС. Лише кожне четверте євро було використано на роздрібні покупки, при цьому лише 25,1% приватного споживання було витрачено в роздрібній торгівлі.

По всій Європі можна спостерігати відмінності в поведінці споживачів між поколіннями: 

  • покоління X (45–60 років) найбільше витрачає на товари, відкриті до нових продуктів; 

  • мілленіали (29–44 роки) все більше обирають «досвід вдома», і зручність покупок стає пріоритетом; 

  • покоління Z (до 28 років) звертається до придбань повсякденних товарів і зручності доставки.

ChatGPT і eCommerce: дослідження трафіку та конверсій в Україні

Команда маркетингової агенції Promodo дослідила трафік та конверсії з ChatGPT на українських e-commerce сайтах. Виявилося, що роль ШІ в онлайн-продажах зростає швидше, ніж очікувалось. За перше півріччя 2025 року прямий трафік із ChatGPT зріс на 306 %. У червні середній коефіцієнт конверсії склав 2,06 %.

Найбільше відвідувань отримують категорії електроніка, автотовари та зоотовари. ChatGPT формує 91,68 % сеансів серед усіх чат-ботів в Україні. Загальна частка трафіку поки невелика — близько 0,07 %, але в деяких нішах перевищує 0,1 %.

Запустити свій інтернет-магазин
img
Новий коментар
Оцінка
Безкоштовний тест 7 днів