- Rozetka виходить на ринок фінтеху: маркетплейс запускає власну кредитну картку
- Укрпошта запустила експрес-вікна для обслуговування посилок
- Нові правила карткових переказів: що треба знати
- Кабмін заклав «податок на OLX» у держбюджет на 2026 рік
- Майже 8 тисяч бізнесів переїхали в інші регіони у 2025 році
- Viber запускає маркетплейс
- Більше економії — менше витрат: як змінюється європейський ритейл
- ChatGPT і eCommerce: дослідження трафіку та конверсій в Україні
Власна кредитна картка Rozetka, маркетплейс Viber, нові правила карткових переказів – все важливе у е-commerce дайджесті.
Про найважливіші новини у світі e-commerce України розповідаємо у нашому дайджесті за вересень.
Rozetka виходить на ринок фінтеху: маркетплейс запускає власну кредитну картку
Найбільший в Україні онлайн-ритейлер Rozetka готується до запуску власної кредитної картки. Проєкт реалізується у партнерстві з Unex Bank, який виступить банком-емітентом, та міжнародною платіжною системою Mastercard. Нова картка поєднає стандартні для ринку умови з ексклюзивними перевагами для клієнтів маркетплейсу.
Стандартні умови:
- кредитний ліміт до 200 000 гривень;
-
пільговий період до 62 днів.
Спеціальні пропозиції для Rozetka:
-
розтермінування на покупки до 24 місяців;
-
ексклюзивні низькі ціни на товари, що можуть поширюватися і на акційні пропозиції;
-
збільшені бонуси за будь-які розрахунки карткою, які можна буде використати для оплати товарів на Rozetka.
Оформити картку можна онлайн. Вона буде повноцінним платіжним інструментом, придатним для будь-яких оплат, а не лише для покупок на Rozetka.
Укрпошта запустила експрес-вікна для обслуговування посилок
З 8 вересня у відділеннях Укрпошти, що розташовані в містах і мають 2+ вікна обслуговування, з'явились експрес-вікна, які обслуговуватимуть виключно клієнтів, що прийшли отримати або відправити посилку, отримати лист або післяплату. Так компанія вирішила поставити крапку в головному болю своїх клієнтів – довгому очікуванні через оплату комунальних послуг та інших платежів.
Відтепер, у межах пілотного проєкту, 1500+ міських відділень національного поштового оператора матимуть щонайменше два вікна:
-
універсальне – для повного набору послуг (від виплати пенсій та приймання платежів до листування юридичних осіб);
-
експрес – лише для відправлення й отримання посилок, отримання листів (до 5 штук) та післяплати. У цьому вікні також можна буде поповнити мобільний телефон або картку Монобанку.
Також, щоб відправляти посилки було ще зручніше, пакети для відправки дрібних відправлень відтепер безкоштовні в усіх відділеннях Укрпошти.
Нові правила карткових переказів: що треба знати
У межах запуску технології Open Banking Національний банк України оголосив про впровадження від 1 жовтня 2025 року низки нових правил карткових переказів.
Основні оновлення:
-
Обов’язкова повна юридична назва компанії, що отримує платіж від клієнта. Ці дані будуть доступними у кожній виписці.
-
Розширені реквізити платника. У виписці обов’язково відображатимуться ПІБ або назва отримувача та номер його рахунку, незалежно від того, чи переказ відбувся в межах одного банку чи різних.
-
Прозорість онлайн-платежів. Відтепер компанії-еквайри будуть зобов’язані надавати повне найменування транзакції. До прикладу, раніше транзакція мала код “PAY123ABC”, а зараз повинна мати назву «ТОВ Супермаркет».
-
Паралельно з підсиленням вимог до банків, нововведення мають на меті створити суттєві переваги для клієнтів. Кожна операція супроводжуватиметься зрозумілою інформацією, а не абревіатурами та кодами.
Що необхідно знати власникам банківських карток:
-
віднині жодних анонімних платежів — і ви, і банк знатимете, кому ви відправили кошти і від кого отримали;
-
необхідна ретельніша перевірка реквізитів — у випадку неправильного чи неповного вказання даних, платіж може бути затриманий або повернутий відправнику;
-
можливість краще вирішувати спірні ситуації, звернувшись до представників банку;
-
щойно запрацює трекінг-сервіс платіжних операцій, клієнт банку зможе у будь-який момент з’ясувати, де наразі знаходиться платіж.
Кабмін заклав «податок на OLX» у держбюджет на 2026 рік
Кабмін врахував у проєкті державного бюджету на 2026 рік надходження від оподаткування доходів, отриманих через цифрові платформи, такі як OLX, Prom.ua, Uklon тощо. Про це йдеться у пояснювальній записці до законопроєкту на сайті Верховної Ради. Очікується, що за рахунок ухвалення законопроєкту №14025 в бюджет у наступному році надійде 14 млрд грн.
Майже 8 тисяч бізнесів переїхали в інші регіони у 2025 році
Майже 8 тисяч компаній релокувались по Україні за 8 місяців 2025 року за даними Єдиного державного реєстру. Кількість переїздів стабілізувалась й навіть стала меншою, ніж до початку повномасштабної. Найпопулярнішим регіоном, звідки та куди переїжджає бізнес, залишається Київ.
Найчастіше переїжджають компанії, що працюють у сфері торгівлі: фактично, це кожен третій бізнес з усіх, хто переїздив країною. Також часто переїжджає бізнес у сфері будівництва (6%), сільського господарства (5%) та нерухомості (5%).
Viber запускає маркетплейс
Тепер у Viber з’являється новий розділ, який допоможе знайти потрібний бізнес прямо у застосунку: салони краси, клініки, магазини чи ресторани.
Як це працює:
-
у нижньому меню додатку з’явиться вкладка з маркетплейсом;
-
можна шукати бізнеси за категоріями чи назвою;
-
якщо ввімкнути геолокацію – система показуватиме компанії поруч із вами;
-
одразу можна перейти у чат із бізнесом без дзвінків;
Функція запускається поступово й стане доступною всім користувачам уже найближчими тижнями. Підприємці можуть створити профіль на маркетплейсі безкоштовно, усі анкети проходять модерацію.
Більше економії — менше витрат: як змінюється європейський ритейл
За даними дослідження NIQ Geomarketing, оприлюдненого через Українську Раду Торгових Центрів, у 2024 році частка витрат на роздрібну торгівлю впала до 32,6 % від загального споживчого бюджету.
Серед 27 країн-членів ЄС Хорватія лідирує з часткою роздрібної торгівлі в 48,0%, що на 0,5 процентного пункту більше, ніж у попередньому році. Далі йдуть Болгарія (46,3%) та Угорщина (45,3%), хоча обидві країни зафіксували незначне зниження у річному обчисленні. Це пояснюється зростанням купівельної спроможності, яке дозволило споживачам виділяти більше коштів на заощадження або витрати, не пов'язані з роздрібною торгівлею.
Водночас Німеччина повідомила про найнижчу частку роздрібної торгівлі в ЄС. Лише кожне четверте євро було використано на роздрібні покупки, при цьому лише 25,1% приватного споживання було витрачено в роздрібній торгівлі.
По всій Європі можна спостерігати відмінності в поведінці споживачів між поколіннями:
-
покоління X (45–60 років) найбільше витрачає на товари, відкриті до нових продуктів;
-
мілленіали (29–44 роки) все більше обирають «досвід вдома», і зручність покупок стає пріоритетом;
-
покоління Z (до 28 років) звертається до придбань повсякденних товарів і зручності доставки.
ChatGPT і eCommerce: дослідження трафіку та конверсій в Україні
Команда маркетингової агенції Promodo дослідила трафік та конверсії з ChatGPT на українських e-commerce сайтах. Виявилося, що роль ШІ в онлайн-продажах зростає швидше, ніж очікувалось. За перше півріччя 2025 року прямий трафік із ChatGPT зріс на 306 %. У червні середній коефіцієнт конверсії склав 2,06 %.
Найбільше відвідувань отримують категорії електроніка, автотовари та зоотовари. ChatGPT формує 91,68 % сеансів серед усіх чат-ботів в Україні. Загальна частка трафіку поки невелика — близько 0,07 %, але в деяких нішах перевищує 0,1 %.
