Дайджест Опубліковано: 30.06.2023

E-commerce дайджест за червень

E-commerce дайджест за червень

Зібрали усі важливі новини та цікаві статті за червень у нашому e-commerce дайджесті.

Зміст статті
  1. Велике розділення в EVO-Rozetka 
  2. Статистика Алло: за рік продажі товарів для дому та спорту виросли в рази
  3. Хорошоп створили каталог постачальників
  4. WayForPay пройшов переліцензування та поновив прийом платежів
  5. Українці почали купувати більше побутової техніки — аналітика Епіцентр 
  6. Visa та MasterCard планують підняти вартість власних послуг для українського бізнесу
  7. Як змінився попит українців на товари в інтернеті за 13 років — аналітика Rozetka 
  8. Закрити ФОП тепер можна через «Дію» 
  9. Nova Post тепер і в Румунії
  10. Перший рейтинг YouTube: топ-20 найбільших каналів українських рітейлерів у соцмережі 
  11. Як українці ставляться до компаній, які не покинули рф — дослідження LOOQME

WayForPay поновив прийом платежів, Хорошоп створили каталог постачальників, Visa та MasterCard планують підняти вартість послуг для українського бізнесу – ці та інші новини зібрали у e-commerce дайджесті за червень.

Велике розділення в EVO-Rozetka 

На початку червня від об’єднаної у 2018 році групи компаній EVO-Rozetka відділилися сервіси «Вчасно» та Zakupki.Prom. Cпівзасновник і багаторічний керівник EVO Микола Палієнко буде розвивати сервіси під новим брендом Tabula Rasa. На посту в EVO його змінить бізнес-партнер Денис Горовий. 

Ми розглядаємо можливість запустити Prom.ua у Румунії або Туреччині. Думаю, ми маємо це зробити протягом кількох місяців. Але на двох ринках одночасно ми точно не запустимося, — каже Денис Горовий

Розділ спільного бізнесу почався навесні 2023. Про те, хто був ініціатором «розлучення» і як житиме EVO далі, розповідає новий CEO Денис Горовий у інтерв’ю Forbes.

Статистика Алло: за рік продажі товарів для дому та спорту виросли в рази

Маркетплейс Алло проаналізував покупки українців впродовж останнього року — з травня 2022 по травень 2023, зокрема структуру продажів товарів Алло та партнерів маркетплейсу. Після значного падіння продажів навесні 2022 року окремі категорії, як товари для дому, спорту та здоров’я, показали значний приріст. 

Через воєнні дії продажі всіх категорій товарів на початку березня 2022 року різко впали, але вже з кінця весни вони почали потроху відновлюватися. Попит на товари для дому зберігається через те, що українці стали проводити вдома більше часу: працюють віддалено або переїхали та облаштовуються на нових місцях. Спортивний інвентар та тренажери також користуються чималим попитом, адже клієнти продовжують слідкувати за станом здоров’я за будь-яких обставин, — зазначив керівник департаменту Алло маркетплейс Денис Корецький  

Хорошоп створили каталог постачальників

Хорошоп створили каталог постачальників, щоб допомогти гуртовим та роздрібним магазинам знайти один одного.  У каталозі більше 100 категорій товару та 600 постачальників. 

WayForPay пройшов переліцензування та поновив прийом платежів

Роботу сервісу WayForPay повністю відновлено. Прийом платежів, платіжні інструменти, пРРО, платіжні методи та онлайн-розстрочки — все працює у стандартному режимі. Про це компанія повідомила на сторінці у Facebook. 

Українці почали купувати більше побутової техніки — аналітика Епіцентр 

Попри повномасштабну війну в країні, споживачі почали частіше купувати побутову техніку та електроніку. Особливо активно продажі цієї категорії зростали у березні та квітні цього року. 

Готовність українців витрачати кошти на придбання побутової техніки та електроніки може свідчити про покращення споживчих настроїв, віру в Збройні сили та майбутні перспективи країни, навіть попри триваючі бойові дії. Водночас, збереження попиту на зарядні станції типу EcoFlow говорить про бажання українців убезпечити себе від можливих перебоїв зі світлом в умовах наявного дефіциту електроенергії в країні, — зазначає директор центрів техніки ЦеТе Олександр Величко

За аналітичними даними Епіцентру, у травні реалізація побутової техніки та електроніки в мережі була на 20% більшою, ніж торік.   

Visa та MasterCard планують підняти вартість власних послуг для українського бізнесу

Міжнародні платіжні системи Visa та MasterCard планують підвищити ставку інтерчейндж з 0,7% до 0,9% з 1 липня 2023 року. Це міжбанківська комісія, яку банк, що обслуговує підприємство, перераховує банку, чиєю карткою було оплачено товар або послугу. Відповідно, зросте комісія за еквайринг, яку сплачує бізнес банкам та платіжним системам за кожну безготівкову операцію.

Це спричинить сотні мільйонів гривень додаткових витрат для українських бізнесів на рік. Наразі Асоціація рітейлерів України звертається до влади, міжнародних платіжних систем, а також до українських банків з проханням не підвищувати ставки інтерчейндж (еквайрингу) до кінця дії воєнного стану.  

Як змінився попит українців на товари в інтернеті за 13 років — аналітика Rozetka 

До свого 18-річчя маркетплейс Rozetka поділився інформацією про найпопулярніші категорії товарів в інтернеті за 2010-2023 роки. До 2016 року найпопулярнішою категорією товарів на сайті Rozetka були комп’ютери та ноутбуки. Потім їх змінили смартфони, телевізори та електроніка. А від початку повномасштабної війни у 2022-му найбільший попит серед усіх категорій мають товари для дому: посуд, побутова хімія, меблі, лампи та світильники, господарські товари, альтернативні джерела енергії тощо. 

Закрити ФОП тепер можна через «Дію» 

Мінцифри запустило нову послугу — закриття ФОП через «Дію». Все відбувається автоматично, без паперів та необхідності відвідування держреєстратора. Користувачу потрібно лише перевірити дані та поставити електронний підпис.

Nova Post тепер і в Румунії

Румунія стала четвертою країною ЄС, де відкрились відділення Nova Post. Клієнти можуть відправляти та отримувати посилки вагою до 30 кг і документи. Послуга доступна для відправлень в Україну та Молдову.

Перший рейтинг YouTube: топ-20 найбільших каналів українських рітейлерів у соцмережі 

RAU проаналізували, хто з українського рітейлу є лідером на YouTube за кількістю підписаних користувачів і що вони публікують. 

Абсолютним лідером YouTube серед українських рітейлерів є Алло. Рітейлер проводить прямі трансляції з презентацією новинок, розповідає про фішки гаджетів та знімає Shorts. Другий у рейтингу — Цитрус. Серед фірмового контенту Цитрус — серія роликів «Гаджетаріум», ігрові огляди та Цитрус Академія, в якій можна дізнатися про цікаві функції гаджетів і різні лайфхаки. Замикає трійку лідерів — мережа магазинів з продажу автотоварів Autobaza.

Як українці ставляться до компаній, які не покинули рф — дослідження LOOQME

У сервісі медіа-аналітики та моніторингу LOOQME проаналізували, як українці сприймають компанії, які не покинули російський ринок після початку повномасштабного вторгнення. Дослідження охоплює період з 24 лютого 2022-го по 30 квітня 2023-го. Ось ключові тези з нього:

  • 9,8% загальної онлайн-комунікації міжнародних брендів торкаються теми виходу їхнього бізнесу з рф. Найбільша кількість цих згадок припадає на весну 2022-го та перед річницею з початку повномасштабної війни;

  • 45,5% опитаних категорично відмовляється купувати товари брендів, які продовжують працювати в рф. 32,3% зазначили, що скоріше не купуватимуть їх;

  • чим більший дохід респондентів, тим вищий ступінь відмови від продукції компаній, які працюють на ринку рф. Серед людей з високим доходом 100% відповіли, що точно або скоріше не придбають товари такого бізнесу.

Запустити свій інтернет-магазин
img
Новий коментар
Оцінка
Безкоштовний тест 7 днів