Дайджест Опубліковано: 03.07.2024

E-commerce дайджест за червень 2024

E-commerce дайджест за червень 2024

ПриватБанк розпочинає пільгове кредитування на енергетичні потреби малого бізнесу, Glovo робить ставку на e-commerce, індекс споживчих настроїв українців різко погіршився — ці та інші новини в нашому e-commerce дайджесті.

Зміст статті
  1. ПриватБанк розпочинає пільгове кредитування на енергетичні потреби малого бізнесу
  2. Дослідження ритейл-індустрії від компанії Devlight
  3. Українці зареєстрували у Польщі майже 8 тис. малих і середніх компаній
  4. Glovo робить ставку на e-commerce 
  5. Скільки заробили українські підприємства за 2023 рік
  6. Індекс споживчих настроїв українців різко погіршився
  7. Нова пошта збільшила мережу відділень і поштоматів до 30 тисяч
  8. У monobank з’явиться окремий функціонал для бізнесів
  9. Instagram тестує рекламу, яку не можна пропустити
  10. В Дії запустили нову послугу «е-Підприємець»
  11. Укрпошта запустить новий мобільний застосунок

Розповідаємо всі важливі та цікаві новини зі світу бізнесу та e-commerce України за червень. 

ПриватБанк розпочинає пільгове кредитування на енергетичні потреби малого бізнесу

ПриватБанк відкрив прийом заявок за програмою пільгового кредитування українського малого бізнесу та підприємців на купівлю електрогенераторів, джерел безперебійного живлення, сонячних та газопоршневих електростанцій, твердопаливних котлів.

Підприємці та юридичні особи можуть отримати кредити в ПриватБанку для забезпечення енергонезалежності та енергоефективності:

  • Мікро та малий бізнес — до 10 млн грн, причому кредити до 1 млн грн фінансуються без застави на строк до 2 років, а кредити від 1 до 10 млн грн до 5 років (із заставою обладнання або іншого майна). ПриватБанк скасував комісію за видачу таких кредитів та встановив мінімальний аванс на рівні від 10% вартості обладнання.

  • Для клієнтів середнього та корпоративного бізнесу доступні кредити на суми від 10 млн грн на строк до 5 років.

Дослідження ритейл-індустрії від компанії Devlight

80% респондентів стверджують, що для онлайн покупок користуються мобільними версіями сайтів та застосунками. Це показало дослідження ритейл-індустрії, яке провела команда компанії Devlight, що спеціалізується на створенні та розвитку цифрових продуктів. 

Респондентами стали 1273 людини (кількісне дослідження) та 20 людей (якісне дослідження). Команда дослідження створила перелік вимог, яким мали відповідати респонденти, адже їм було важливо зробити опитування максимально репрезентативним. Так дослідження охоплює людей з усіх регіонів України, мешканців різних за розміром населених пунктів, а також представників різних вікових і соціальних категорій. 

Згідно з результатами, 62% респондентів збільшили частоту покупок онлайн за останні два роки. Станом на 2023 рік, майже 10 млн українців купують товари онлайн. З них 1,5 млн зробили свою першу покупку саме у 2023 році. 

«Mobile first — основний тренд в актуальному цифровому середовищі. Сучасні бренди борються за можливість бути присутніми в смартфоні користувача, оскільки це можливість постійно працювати з його увагою в цифровому середовищі. А конкуренція зараз розгортається не на полі продукту, а на полі сервісу», — кажуть в Devlight.

Українці зареєстрували у Польщі майже 8 тис. малих і середніх компаній

Українці з початку повномасштабного вторгнення росії відкрили в Польщі майже 8 тисяч малих і середніх компаній. Ще понад 50 тисяч зареєструвалися як приватні підприємці. Польща працює над тим, щоб підтримувати співробітництво малого й середнього бізнесу двох країн. Для цього в Жешуві та Любліні відкрито регіональні офіси Польського агентства інвестицій і торгівлі. Ще один підрозділ агентства планують відкрити у Львові.

«Українські підприємці дуже добре адаптуються на європейському ринку й успішно створюють підприємства не лише в Польщі, а й в інших країнах Східної Європи», — заявив президент Торгово-промислової палати України Геннадій Чижиков.

Glovo робить ставку на e-commerce 

Сервіс кур'єрської доставки Glovo в Україні бачить перспективу розвитку в сегменті «швидкої комерції» та e-commerce. Cпівзасновник Glovo Саша Мішо на Powerup Ukraine Conference у Києві 18 червня розповів, що бачить нішу для розвитку доставки з магазинів e-commerce.

«Великі компанії електронної комерції зазвичай розташовують свої товари за кілометри  від споживача. Тому вони ніколи не можуть доставити товар негайно — в день замовлення», — сказав Мішо.

За його словами, Glovo продовжує розвивати співпрацю зі стаціонарними магазинами і ресторанами, але також розширює співпрацю з великими роздрібними мережами.

Скільки заробили українські підприємства за 2023 рік

Минулого року сукупний фінансовий результат українських підприємств склав 863,8 млрд грн. Про це повідомив голова парламентського комітету з питань фінансів, податкової та митної політики Данило Гетманцев із посиланням на дані Державної служби статистики.

За його словами, це найкращий показник в останні 10 років.

Прибутковими у 2023 році були 71% суб’єктів господарювання (їх загальний результат -1,3 трлн грн), збитковими відповідно — 29% (476,2 млрд грн). Сукупний фінансовий результат українських підприємств за 2023 рік склав 863,8 млрд. грн. Позитивний фінансовий результат зафіксовано у 14 з 15 секторах економіки, окрім освіти (збиток 123,4 млн грн).

Індекс споживчих настроїв українців різко погіршився

Індекс споживчих настроїв знизився за місяць на 5 пунктів і за підсумками травня становить 72,6 пунктів. 

Про це свідчать дані щомісячного дослідження «Споживчі настрої в Україні» від Info Sapiens.

«У травні 2024 року ми спостерігаємо значне погіршення споживчих настроїв населення України, а також економічних очікувань. Починаючи з 2023 року ці показники мають загальну тенденцію до зниження», — коментують аналітики Info Sapiens.

Значне зниження в травні 2024 року, за їхніми словами, може бути зумовленим зростаючою невизначеністю: атаки на енергетичну інфраструктуру, впровадження графіків відключення світла, проблеми внутрішньої політики.

Нова пошта збільшила мережу відділень і поштоматів до 30 тисяч

Нова пошта продовжує розширювати свою мережу: наразі в Україні вже 30 тисяч відділень і поштоматів. 

Додатково до розширення кількості точок доступу по всій країні, Нова пошта з початку 2024 року відкрила 344 нових відділення та поштоматів на прифронтових територіях у Харківській, Одеській, Донецькій, Запорізькій, Сумській, Херсонській, Дніпропетровській областях.

У monobank з’явиться окремий функціонал для бізнесів

У monobank з’явиться окремий продукт для підприємців, який банк запустить вже цього літа. Функціонал для підприємців буде інтегровано у мобільному додатку monobank. 

«Ключове — щоб директор компанії-клієнта мав можливість у кілька кліків побачити залишок на рахунку, виписку, останні транзакції, надати доступ іншим співробітникам, підписати платіж, встановити ліміти», — перераховує співзасновник monо Олег Гороховський.

Зараз проєкт знаходиться на етапі бета-тестування, у якому бере участь низка компаній. 

Instagram тестує рекламу, яку не можна пропустити

Компанія Meta почала тестувати в Instagram нову функцію — рекламні оголошення, які не можна проскролити. Рекламні ролики з’являються і в стрічці, і в Reels. Про це повідомляють деякі користувачі соцмережі. Вони стверджують, що рекламу не можна пропустити — щоб продовжити перегляд історій чи публікацій, треба подивитися її до кінця. 

Під час перегляду рекламних оголошень, які почали з’являтися в Instagram, користувач бачить таймер зворотного відліку — саме він не дозволяє проскролити цю рекламу й переглядати щось інше, доки не закінчиться відтворення. Прессекретар компанії Meta Метью Тай підтвердив виданню The Verge, що таку функцію справді тестують.

В Дії запустили нову послугу «е-Підприємець»

Проєкт «е-Підприємець» обʼєднає 12 послуг для бізнесу в одну онлайн-форму. Крім відкриття бізнесу, за кілька кліків можна буде отримати дозволи для його масштабування, подати декларацію та інше. У червні послуга стала доступною на порталі Дія.

Серед послуг:

  • державна реєстрація ФОП;

  • державна реєстрація потужностей операторів ринку харчових продуктів;

  • подання вакансій;

  • реєстрація/перехід на спрощену систему оподаткування;

  • реєстрація платником податку на додану вартість;

  • реєстрація декларації відповідності матеріально-технічної бази суб’єкта господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки;

  • відкриття банківського рахунку.

Укрпошта запустить новий мобільний застосунок

Укрпошта планує цього року запустити новий мобільний застосунок, який замінить наявний. 

Поточний застосунок має невисокі рейтинги в App Store та Google Play Market: 2,5 та 2,0 відповідно. Одна з його найбільших проблем полягає у відсутності сповіщень про статус посилки.

«Цей застосунок піде в історію, ми готуємо новий. Цього року вийде новий застосунок, де будуть всі функції, яких зараз немає. Для того проводиться додаткова робота щодо трекінгу посилок. Одна з найбільших проблем, яка є в поточному застосунку, – це те, що в ньому нема сповіщень про статус вашої посилки. Це було пов’язано не з тим, що не було бажання в розробників, — просто всього не могла надавати інфраструктура Укрпошти», — сказав маркетинг директор Максим Колесніков.

Запустити свій інтернет-магазин
img
Новий коментар
Оцінка
Безкоштовний тест 7 днів