Унікальні відвідувачі — це користувачі, які відвідали сайт один чи кілька разів. Незалежно від кількості відвідувань сайту, користувач з однаковою IP-адресою враховуватиметься системою лише один раз. Унікальні відвідувачі рахуються за обраний період, який може становити день, тиждень, місяць або будь-який інший відрізок часу. Цей показник є одним із основних у веб-аналітиці при оцінці ефективності просування та залучення трафіку на сайт. Під відвідувачем не обов'язково мається на увазі жива людина. Якщо на сайт зайде пошуковий робот, то він також вважатиметься унікальним відвідувачем.
Унікальних відвідувачів рахує будь-яка система веб-аналітики. При підрахунку система бере до уваги не тільки IP-адресу, але й інші фактори, як геолокацію, браузер, пристрій з якого відвідується сайт. Система оцінює комбінацію цих характеристик і вирішує — це унікальний користувач чи ні. Якщо користувач зайде на сайт і під час свого сеансу перегляне кілька сторінок, система врахує його як одного унікального відвідувача сайту. При цьому кожна сторінка отримає перегляд, якщо дивитися дані окремо для них. Знаючи кількість унікальних відвідувачів, ви зможете оцінити розміри своєї аудиторії, визначити успішність рекламної кампанії та ефективність SEO.