Повернутися до списку

Фрод-Моніторинг

Фрод-моніторинг (англ. fraud monitoring) — це комплекс заходів щодо захисту від шахрайства під час проведення онлайн-платежів. Система призначена для превентивної боротьби із шахраями та захисту коштів, а також особистих даних користувачів. Фрод-моніторинг дозволяє в реальному часі перевіряти платежі щодо підозрілих дій. Якщо система помітить, що з платіжною карткою відбувається щось незвичайне, вона вживе заходів. У цьому випадку платіж може бути відхилений, платіжну картку заблоковано або її власнику повідомляють про проблеми з платежем. Альтернативна назва фрод-моніторингу — антифрод.

Фрод-моніторингом займаються банки та платіжні системи. У них є свої протоколи виявлення шахраїв, які працюють в автоматичному або ручному режимі. Також у компаній розроблено маркери, які можуть вказувати на підозрілі платежі. Наприклад, оплата карткою на нетипово велику для користувача суму. Запідозривши щось недобре, банк може запитати у власника платіжної картки додаткове підтвердження платежу чи навіть особи. Крім суми платежу, система аналізує десятки інших факторів, наприклад:

  • IP-адресу;
  • пристрій із якого проводиться оплата;
  • неправильні спроби введення платіжних даних або пін-коду;
  • геолокацію;
  • частоту проведення платежів;
  • історію платежів.

Таких фільтрів можуть бути десятки чи навіть сотні. Якщо на думку фрод-моніторингу якийсь із параметрів відхиляється від норми, це привід уважніше перевірити платіж. Іноді підозри можуть бути не обґрунтовані і, насправді, власник платіжної картки просто повів себе не так, як завжди. Для таких випадків достатньо використовувати систему 3D-Secure з додатковою ідентифікацією власника платіжної картки. Після проходження такої перевірки фрод-моніторинг дасть зелене світло платежу.

Фрод-моніторинг дуже важливий для e-commerce. Він захищає клієнтів інтернет-магазину від необдуманих рішень та шахрайства. Для інтернет-магазинів фрод-моніторинг важливий тим, що захищає репутацію бізнесу. Клієнти не звинувачуватимуть продавця в крадіжці і залишаться лояльні йому. Головне, щоб фрод-моніторинг працював коректно і не був надто прискіпливим до транзакцій. Інакше це призведе до того, що система блокуватиме безліч звичайних платежів і це відштовхне покупців.

Запустити свій інтернет-магазин
img

Потрібно більше інформації?

Відповімо на будь-які питання

Безкоштовний тест 7 днів