Cost Per Action або CPA (укр. вартість за дію) — це рекламна модель, при якій рекламодавець платить за виконання цільової дії. Наприклад, компанія розмістила оголошення в соціальній мережі, але платить рекламному майданчику не за кількість показів реклами користувачам, а за кількість кліків по ній. Перевага моделі в тому, що рекламодавець платить лише за результат. При розрахунку CPA цільовою дією може бути:
- перехід на сайт;
- заповнення форми;
- дзвінок;
- підписка чи реєстрація;
- перегляд відео.
Для розрахунку вартості за дію потрібно взяти суму рекламного бюджету і розділити її на кількість конверсій. Наприклад, бізнес запустив рекламну кампанію з метою зібрати лідів шляхом заповнення форми. Рекламний бюджет становив $300, а форму заповнили 50 користувачів. Тоді показник CPA становитиме $6. Який розмір CPA вважати прийнятним залежить від виду реклами, рівня конкуренції та ніші, в якій працює рекламодавець. Для точної оцінки показника краще консультуватись із маркетологом, а також оцінювати розмір CPA у комплексі з іншими показниками.
Іноді CPA помилково розшифровують як Customer Acquisition Cost, маючи на увазі під цільовою дією покупку. Але насправді CPA використовується тільки в контексті реклами і не передбачає здійснення покупок. Для розрахунку вартості залучення клієнта, який зробив покупку, використовується інший показник — Customer Acquisition Cost або CAC.