Cost Per Action або CPA (укр. вартість за дію) — це рекламна модель, при якій рекламодавець платить за виконання цільової дії, а не за перегляди чи кліки. Наприклад, компанія платить лише тоді, коли користувач заповнює форму, підписується, реєструється або здійснює покупку. Перевага моделі в тому, що рекламодавець платить лише за результат.
При розрахунку CPA цільовою дією може бути:
- заповнення форми;
- дзвінок;
- підписка чи реєстрація;
- покупка або замовлення;
- встановлення мобільного застосунку.
- перегляд відео.
Для розрахунку вартості за дію потрібно взяти суму рекламного бюджету і розділити її на кількість конверсій. Наприклад, бізнес запустив рекламну кампанію з метою зібрати лідів шляхом заповнення форми. Рекламний бюджет становив $300, а форму заповнили 50 користувачів. Тоді показник CPA становитиме $6. Який розмір CPA вважати прийнятним залежить від виду реклами, рівня конкуренції та ніші, в якій працює рекламодавець. Для точної оцінки показника краще консультуватись із маркетологом, а також оцінювати розмір CPA у комплексі з іншими показниками.
Іноді CPA помилково розшифровують як Customer Acquisition Cost, маючи на увазі під цільовою дією покупку. Але насправді CPA використовується тільки в контексті реклами і не передбачає здійснення покупок. Для розрахунку вартості залучення клієнта, який зробив покупку, використовується інший показник — Customer Acquisition Cost або CAC.