Фахівці Disqover Agency розповіли, чому українським інтернет-магазинам слід звернути увагу на Amazon та як успішно продавати на популярному маркетплейсі.
Amazon — найпопулярніший в світі торговий майданчик, який може забезпечити стабільний потік іноземних покупців інтернет-магазинам різного розміру та спрямування. Втім, перед початком продажів на Amazon підприємцям слід враховувати певні нюанси та вимоги маркетплейсу. Фахівці агенції по масштабуванню бізнесів на міжнародних маркетплейсах Disqover Agency підготували огляд Amazon. В цій статті експерти розповіли про переваги та особливості торгового майданчика для українських продавців.
Чому Amazon — ефективний канал продажів
Amazon — найбільший американський маркетплейс та лідер у галузі електронної комерції. За статистикою, на кінець 2024 року, торговий майданчик має понад 315 мільйонів активних користувачів. Покупки здійснюють не лише покупці зі США, а й з багатьох інших країн, що свідчить про широке глобальне охоплення.
Кількість продавців на Amazon складає близько 2 мільйонів. Серед них магазини різного масштабу, однак більша частина продажів припадає на малий та середній бізнес. Таким чином, успішно закріпитись на маркетплейсі та залучати клієнтів можуть навіть ті, хто тільки починає розвивати свій магазин за кордоном та не має впізнаваності на міжнародному ринку. Кілька статистичних фактів, які відображають важливість Amazon на ринку e-commerce:
-
понад 20% всіх відвідувань онлайн-магазинів здійснюються через Amazon;
-
дохід від продажів на Amazon у 2024 році склав 638 млрд доларів;
-
трафік маркетплейсу щомісяця становить понад 3 млрд сеансів;
-
за присутністю на світовому ринку e-commerce, торговий майданчик поступається лише Alibaba, втім за оцінками Statista, до 2027 року Amazon займатиме першість з прогнозованим обсягом продажів понад 1,2 трильйони доларів;
-
торговий майданчик працює в понад 100 країнах, для 21 країн є окремі локалізовані версії Amazon;
-
малий бізнес в США продає на Amazon понад 4000 товарів щохвилини;
-
частка Amazon на ринку електронної комерції в США становить 37,8%.
5 переваг продажу товарів на Amazon
Все більше українських підприємців використовують Amazon для виходу на міжнародні ринки. Ось основні причини популярності маркетплейсу серед вітчизняних магазинів.
-
Прямий доступ до потенційних клієнтів. Amazon відвідує величезна кількість людей зі всього світу. Це дозволяє охопити цільову аудиторію бізнесу практично в будь-якій ніші. Крім того, відвідувачі без остраху роблять покупки навіть в нових магазинах, присутніх на майданчику. Адже Amazon — це вже повноцінний бренд з відмінною репутацією, який має високу довіру у користувачів.
-
Швидка адаптація до споживчих тенденцій. Великі міжнародні маркетплейси дають змогу відстежувати зміни в споживчих уподобаннях та оперативно на них реагувати. Це дозволяє бути в курсі ринкових тенденцій та за потреби адаптувати асортимент. Наприклад, розширити його трендовими товарами, які набувають популярності.
-
Персоналізований досвід покупок. Amazon пропонує персоналізоване обслуговування, що сприяє зростанню лояльності покупців до магазинів.
-
Порівняно високий середній чек. Платоспроможність аудиторії залежить від ринку, на якому ви плануєте продавати. Однак здебільшого і покупці з країн ЄС, для яких є окремі версії Amazon, і клієнти зі США мають вищу купівельну спроможність, ніж, наприклад, українські користувачі. Це дозволяє продавати ті ж товари з вищим цінником.
-
Низка інструментів для ефективної торгівлі. Amazon надає продавцям велику кількість інструментів для продажів та відстеження результатів. Статистика, інвойси, інтеграції із CRM, комунікація із покупцями та платежі, налаштування реклами для просування товарів на маркетплейсі та за його межами допомагають продавати більше та ефективніше.

Вихід на Amazon: основні моменти, які варто знати початківцям
Якщо ви починаєте шлях на Amazon, важливо розуміти вимоги та обмеження платформи. Для розміщення деяких категорій товарів майданчик висуває певні правила. Наприклад, магазинам, які планують продавати косметику, дієтичні добавки чи харчові продукти для американської аудиторії, необхідна реєстрація в системі FDA (Food and Drug Administration). А виробники консервованих виробів потребують додаткової реєстрації в розділі FCE (Food Canned Establishment). Вимоги існують також для деяких інших категорій. Є окремі правила щодо ввезення товарів і при продажах на Amazon в країни ЄС.
Перед виходом на маркетплейс обов'язково з’ясуйте необхідність сертифікації та інші нюанси, спираючись на вашу нішу, особливості ваших товарів, а також ринок, на якому плануєте продавати. Враховуйте, що умови майданчика можуть стосуватись не лише української продукції, а й товарів іноземного виробництва. Наприклад, для продажу гель-лаків та стайлінгових засобів потрібно отримати дозвіл від Amazon та надати додаткові документи, оскільки такі вироби відносяться до категорії HazMat, тобто «небезпечні матеріали».
Як створити обліковий запис на Amazon
Порівняно з більшістю інших торгових майданчиків, реєстрація на Amazon дещо складніше та займає більше часу. Створення облікового запису продавця складається з кількох етапів. Коротко розглянемо процес реєстрації.
Підготовка документів
Для того, щоб платформа схвалила запит на розміщення магазину на Amazon, продавцеві потрібно надати низку документів.
-
Копію закордонного паспорта або нотаріально завірений переклад внутрішнього паспорта.
-
Реквізити банківської картки. Підійдуть дані картки будь-якого провідного українського банку, наприклад ПриватБанк або Monobank.
-
Реквізити для надходження коштів від Amazon за продані товари. Можна використовувати платіжну систему Payoneer.
-
Банківську виписку. При створенні акаунту необхідно додати виписку про прибуткові та видаткові операції продавця. ПІБ та контакти клієнта банку мають повністю збігатись з даними майбутнього власника акаунту на Amazon.
Заповнення інформації про продавця
Цей етап передбачає додавання даних, які ідентифікують особу. У відповідних полях потрібно вказати назву підприємства або ПІБ фізичної особи, адресу реєстрації, контактний номер телефону, дійсну електронну пошту, банківські та платіжні дані. Враховуйте, що до однієї email-адреси можна закріпити один обліковий запис Amazon. Фінальний крок цього етапу — завантаження підготовленої документації.
Умови реєстрації на Amazon можуть відрізнятися, залежно від того на який ринок ви орієнтуєтесь:
-
продажі на ринку США — громадяни України можуть зареєструвати акаунт на фізичну або юридичну особу;
-
продажі на європейському ринку — українським продавцям доступна реєстрація лише на юридичну особу, а при зберіганні товарів на складі однієї з країн ЄС, додатково потрібно отримати номер VAT.
Верифікація акаунту
Перевірка нових облікових записів зазвичай триває кілька днів. Якщо акаунт оформлено правильно, продавцеві надходить відповідь про успішну реєстрацію. Однак інколи Amazon просить надіслати додаткові документи чи навіть може призначити відеоспівбесіду. Щоб обліковий запис було схвалено, під час розмови з представником маркетплейсу надавайте лише достовірну інформацію про продукт та компанію.
Оформлення магазину на Amazon: корисні поради
Один з ключових факторів успішного залучення покупців на Amazon — правильно оформлені та оптимізовані лістинги. Лістинг — це сторінка вашого товару з усією інформацією про нього: описом, перевагами, ціною, фото та іншими даними. Існує кілька основних характеристик ефективного лістингу.
-
Зрозумілий тайтл. Це заголовок або назва вашого товару, яка відображатиметься у видачі при веденні відповідних запитів відвідувачами маркетплейсу. Вона має базово інформувати про продукт та обов'язково містити ключові слова. В тайтлі лістингу вказуйте бренд, модель, призначення, колір, розмір — найважливіші дані, за якими користувачі визначають товар. Також врахуйте обмеження символів — у деяких категоріях Amazon це 80 знаків.
-
Якісні зображення. Головне фото має бути високої якості, із товаром на білому фоні, а додаткові зображення — демонструвати продукт з різних ракурсів. Для деяких типів товарів доцільно додати інфографіку для виділення ключових властивостей.
-
Детальний опис. Описуйте товар так, щоб закрити всі потенційні питання покупців. Вказуйте інформацію про матеріали, розміри, функції, унікальні властивості, умови застосування тощо.
-
Соціальні підтвердження. Чим більше відгуків мають лістинги на Amazon, тим авторитетнішим магазин виглядає для потенційних клієнтів. Позитивні враження інших підвищують довіру до товарів продавця та покращують їх позиції у видачі. Спонукайте покупців залишати відгуки про ваш товар, однак враховуйте, що заохочення мають не порушувати правила маркетплейсу.
-
Наявність ключових слів. Додавайте релевантні ключові слова у бекенд-поля в спеціальному розділі у панелі керування Amazon Seller Central. Заповнені бекенд-поля допомагають алгоритмам Amazon зрозуміти, які слова та характеристики найкраще описують ваш товар, та покращують видимість лістингу. Це можуть бути додаткові варіанти назви товару, колір, розмір, матеріал тощо.
Що таке Brand Registry Amazon та яку користь отримують продавці
Brand Registry — це спеціальна програма, яка дозволяє магазинам, що мають зареєстровану власну торгову марку, підключити її до Amazon та отримати низку вигод для свого бізнесу.
-
Захист бренду. Основне спрямування Brand Registry — це захист прав інтелектуальної власності. Таким чином підприємець має гарантію, що його товари не будуть розповсюджені на маркетплейсі іншими.
-
Створення розширеного контенту. Програма дає змогу використовувати контент А+, що включає детальну інформацію про бренд, переваги продуктів та банери. Це сприяє підвищенню конверсії, збільшенню трафіку та зростанню продажів.
-
Бонуси для новачків. Після підключення торгової марки до платформи нові магазини отримують знижки та інші бонуси для легкого старту.
-
Розширена аналітика. Brand Registry передбачає більше можливостей для детальної аналітики — відстеження товарних запасів, контроль контурентоспросможності встановлених цін, аналіз трафіку та ключових запитів та інші.
-
Брендований лендінг. Користувачі програми отримують окрему брендовану сторінку на Amazon. Вона нагадує landing page магазину в межах маркетплейсу, де можна розміщувати відео, додаткові фотографії та інший контент.
Учасниками Brand Registry можуть бути власники зареєстрованих торгових марок, які мають документи, що підтверджують їхню власність. Важливо, щоб компанія або особа, яка бажає зареєструвати свій бренд на Amazon, мала юридичну реєстрацію товарного знака в тій країні, де планує вести бізнес. Amazon надає список юридичних фірм у галузі інтелектуальної власності, які спеціалізуються на реєстрації товарного знака.
Агенція Disqover Agency також співпрацює з вітчизняними партнерами — юристами з досвідом реєстрації ТМ у США. Грамотно складена заявка на ТМ може значно скоротити час, необхідний на реєстрацію.
Висновок
Amazon — ефективний канал продажів для тих, хто прагне масштабування на міжнародному ринку. Завдяки охопленню користувачів зі всього світу, відмінним аналітичним та рекламним можливостям, зручності управління продажами, українські підприємці можуть швидко розширити свою присутність за кордоном та залучати іноземних покупців. Для успішної торгівлі на Amazon важливо враховувати вимоги майданчика, правильно оформити аккаунт продавця та сторінки товарів.
Спеціалісти Disqover Agency понад шість років допомагають українському бізнесу масштабуватись в інших країнах, надаючи повний супровід на кожному етапі. Розпочніть свій шлях на Amazon і скористайтеся усіма перевагами платформи для зростання вашого бізнесу на глобальному ринку.
