- Що таке адаптивна або мобільна версія?
- Навіщо потрібна мобільна версія?
- Які є варіанти реалізації?
- Чи можна зробити адаптивний інтерфейс таким самим, як в мобільній версії?
- Як у Хорошопі реалізовано адаптивність?
- Чому б не обійтися однією адаптивною версією?
- Але ж окрема мобільна версія на окремому піддомені створює проблеми для SEO-просування?
- Хто ще використовує окрему мобільну версію?
- А мобільний додаток?
- У чому мінуси окремої мобільної версії?
- Чому Google рекомендує впроваджувати саме адаптивну версію?
- Чи можна використовувати мобільну версію Хорошопу для інших сайтів?
- Як подивитися мобільну версію Хорошопу?
- Залишилися питання?
Більше 50% світового трафіку є мобільним, і в деяких розвинених країнах понад 50% замовлень здійснюються з мобільних пристроїв. Частка мобільних користувачів дуже помітна і постійно зростає, тому мобільна версія стала обов'язковою функцією при створенні інтернет-магазину.
Що таке адаптивна або мобільна версія?
Мобільна версія — це спеціальна версія сайту, яка робить його більш зручним для використання на мобільних пристроях. Користувачі працюють з сайтами на мобільних пристроях зовсім інакше, ніж на десктопних ПК або ноутбуках. Особливості мобільних пристроїв такі:
-
менший екран = менше контенту на одному екрані = потрібно виводити тільки основний;
-
інші органи управління — сенсорний дисплей замість мишки;
-
менше часу на прийняття рішень (часто вони приймаються на ходу або в транспорті);
-
повільніший інтернет і нижча продуктивність пристрою.
Тому для мобільних користувачів потрібен окремий адаптований інтерфейс.
Навіщо потрібна мобільна версія?
Ще в 2013 році в Україні було 3% мобільного трафіку. Але впровадження 3G і активне використання смартфонів і планшетів призвело до того, що зараз, згідно з інформацією Google, частка мобільного трафіку в Україні становить 37%. А згідно з дослідженням WayForPay, близько 14% онлайн-замовлень здійснюються з мобільних пристроїв. І ці цифри постійно збільшуються. Більше 50% світового трафіку є мобільним, і в деяких розвинених країнах понад 50% замовлень здійснюються з мобільних пристроїв.
Частка мобільних користувачів дуже помітна і постійно зростає, тому мобільна версія стала обов'язковою функцією при створенні інтернет-магазину.
Google та Яндекс піклуються про своїх користувачів, намагаючись показувати їм у результатах видачі більш якісні і зручні сайти. Окрему мобільну версію вони заслужено вважають важливим критерієм якості сайту. Таким чином, наявність мобільної версії дозволяє залучити більше покупців на сайт і, відповідно, збільшити продажі.
Які є варіанти реалізації?
Найбільш поширені два варіанти: єдина адаптивна версія і окрема мобільна. Відмінності між ними добре описано в статті. Ми виділили основні.
Інтерфейс | Код | |
---|---|---|
Мобільна версія | Це окрема версія сайту з інтерфейсом для смартфонів і планшетів, яка створюється без огляду на інтерфейс основного сайту, але з загальними елементами дизайну. Від цього виграє і десктопна версія, адже їй не потрібно підлаштовуватися під мобільну. | В коді мобільної версії немає коду основного сайту, він оптимізований для швидкого завантаження на мобільних пристроях. Складається враження, неначе використовуєш мобільний додаток. |
Адаптивна версія | Створюється єдиний інтерфейс, який за допомогою верстки адаптується під екрани мобільних пристроїв. Під час проектування такого інтерфейсу необхідно шукати компроміс і враховувати відразу всі пристрої, на яких буде відображатися сайт. | У адаптивної версії один код для всіх пристроїв. Тому на смартфон завантажується весь код основного сайту. Коду більше, він довше завантажується і повільніше працює в браузері смартфону. |
Чи можна зробити адаптивний інтерфейс таким самим, як в мобільній версії?
Це складно, і вимагає ще більше програмного — у в адаптивній версії. В окремій мобільній версії простіше зробити інтерфейс максимально заточеним під мобільні пристрої без перекроювання основного сайту.
Як у Хорошопі реалізовано адаптивність?
В Хорошопі є дві різні версії: адаптивна десктопна і мобільна. Десктопна адаптується під різні розміри звичайних комп'ютерів: десктопів і ноутбуків.
Та окрема мобільна версія, яка автоматично запускається на мобільних пристроях (смартфонах і планшетах), адаптується під розмір їх екрану.
Чому б не обійтися однією адаптивною версією?
Дійсно, можна створити інтернет-магазин з єдиною адаптивною версією під всі типи пристроїв. Але певні технологічні обмеження не дозволяють зробити два різних інтерфейси для комп'ютерів і мобільних пристроїв.
Але ж окрема мобільна версія на окремому піддомені створює проблеми для SEO-просування?
Наша мобільна версія відкривається на основному домені, на тих же адресах сторінок, що і основна версія. Вона не створює дублікатів сторінок. Тому проблеми з індексацією немає. Google відмінно оцінює якість нашої мобільної версії і добре індексує сайти. Користувачам не потрібно запам'ятовувати окрему адресу сайту.
Хто ще використовує окрему мобільну версію?
Окрему мобільну версію використовує більшість великих світових і українських інтернет-магазинів: Amazon, Aliexpress, Asos, Zappos, Ikea, Rozetka, Fotos тощо.
А мобільний додаток?
Мобільний додаток вирішує іншу задачу. Згідно зі статистикою, користувачі проводять у додатках 80% часу використання пристроїв, і лише 20% у браузерах. Але саме в браузерах вони витрачають основні кошти. А додатками користуються в основному для споживання розважального контенту. Тому мобільний додаток потрібен тоді, коли вам потрібен час користувачів. А web-версія — коли вам потрібні його гроші. Так, деякі великі магазини активно просувають свій мобільний додаток. Але це окремий канал продажів, який вимагає окремого маркетингу і просування. Він не замінює мобільну версію, а доповнює її.
У чому мінуси окремої мобільної версії?
Єдиний мінус окремої мобільної версії в тому, що вона більш складна і більш дорога в розробці і підтримці, ніж адаптивна. Саме тому більшість дрібних і середніх магазинів використовують адаптивну версію, а великі магазини — окрему мобільну. Але Хорошоп змінив цю ситуацію, зробивши якісну мобільну версію доступною для магазинів будь-якого рівня.
Чому Google рекомендує впроваджувати саме адаптивну версію?
Google рекомендує адаптивну версію, тому що вона доступніша в реалізації і в ній простіше уникнути типових помилок. Вона доступніша для більшості сайтів, а завдання Google — щоб більшість сайтів були адаптовані під мобільні пристрої. Але всі великі магазини дозволяють собі не прислухатися до цієї рекомендації, тому що у них достатньо ресурсів, щоб реалізувати окрему мобільну версію без помилок. Наша розробка дозволяє пропустити адаптивну версію і реалізувати відразу окрему мобільну без збільшення витрат. Вона доступна всім нашим клієнтам завдяки своїй невисокій вартості.
Чи можна використовувати мобільну версію Хорошопу для інших сайтів?
Безпосередньо — ні. Але у нас є готові механізми міграції контенту з інших платформ на Хорошоп та гнучка система настройки урлів сторінок, яка дозволяє у 90% випадків зберегти старі адреси сторінок вашого сайту.
Як подивитися мобільну версію Хорошопу?
Зайдіть на смартфоні або планшеті на нашу демо-версію або подивіться приклади вже запущених сайтів: online.voronin.ua, wookie.com.ua.
Залишилися питання?
Пишіть нам в чат, на пошту або в Skype: horoshop24.
Автор молодець, дякую. В наш час мобільна версія сайту дуже потрібна для підвищення в пошуковій видачі.
Мостюк Сергій, дякуємо за фідбек. Раді бути корисними!
Не будет ли проблем с индексацией сайта, если мобильный и десктопный шаблоны с разным контентом подменяются, а не находятся на домене и поддомене?
Olos Vitaly, Проблем с индексацией нет - проверено уже на многих сайтах. Мы корректно сообщаемых поисковым роботам о том что есть альтернативная версия страницы с помощью заголовка http vary. Все как рекомендует гугл.