Інтерв'ю Опубліковано: 10.09.2024

«Зараз українці більше цікавляться вітчизняними брендами» — історія бренду Dott

«Зараз українці більше цікавляться вітчизняними брендами» — історія бренду Dott

Ми поспілкувалися із співзасновницею українського бренду косметики Dott Анастасією Кудіною про пошук ідей та розробку ароматів, особливості виробництва і плани на майбутнє.

Зміст статті
  1. Про запуск бізнесу та особливості контрактного виробництва
  2. Про пошук ароматів та роботу над візуальним стилем
  3. Про конкуренцію в ніші та канали продажів
  4. Про партнерство з іншими брендами та плани на майбутнє
  5. Поради для майбутніх підприємців

Dott — виробник парфумованої косметики, який розпочав роботу у вересні 2022 року. За цей час компанії вдалося популяризувати свої продукти серед роздрібних покупців та вийти на B2B-ринок — бізнес співпрацює з топовими українськими beauty-магазинами та салонами краси. На цьому Dott не планує зупинятись та має амбітні плани щодо розвитку та масштабування. Про поточні досягнення, пошук ідей та розробку ароматів, особливості виробництва та цілі на майбутнє нам розповіла співзасновниця бренду Анастасія Кудіна. 

Про запуск бізнесу та особливості контрактного виробництва

Як давно існує ваш бренд та чому вирішили займатися виробництвом парфумованої косметики?

Наш бренд заснований нещодавно, у вересні 2022 року. Планували стартувати раніше, навесні 2022 року, але через повномасштабне вторгнення були вимушені відкласти запуск. Однак ми дуже раді, що все ж змогли почати роботу.

Раніше ми працювали також у косметичній ніші. Ми вже мали експертизу в цій галузі, тому вирішили відкрити власний бізнес. 

Чи були труднощі під час запуску?

Починати щось нове завжди важко, а в кризові періоди, під час повномасштабної війни, — це важче в рази. Проте, напевно, складніше не просто запуститись, а успішно вести бізнес, масштабуватися та досягати всіх цілей, які ми перед собою поставили.

Розкажіть, як у вас побудований процес виробництва?

Ми працюємо за форматом контрактного виробництва. Взагалі є дві форми виробництва. Перша — контрактна, тобто коли продукти створюються на іншому підприємстві, але відповідно до вашої технології, стандартів та специфікацій. Друга — виготовлення на власному підприємстві. Ми для себе обрали перший варіант. І, за моїм досвідом, багато відомих брендів працюють за форматом контрактного виробництва. 

Перед тим, як щось виготовляти, ми спочатку придумуємо, який нам потрібен продукт. Ми проводимо маркетингові дослідження, вивчаємо та аналізуємо ринок, потреби споживачів. Після цього ми розуміємо, яке підприємство нам може допомогти із виготовленням. Перевага контрактного виробництва в тому, що ми можемо підібрати підрядника з потрібними потужностями та обладнанням і реалізувати майже будь-яку технологію. Якщо ж власне виробництво, то є певні обмеження, наприклад, потрібно підлаштовуватись під конкретне обладнання.

Наскільки складно займатись виробництвом косметики?

Займатися виробництвом продукції загалом досить складно. Я завжди порівнюю, що кожен новий виріб  — це як дитина. Весь процес, від початку виникнення ідеї до виходу продукту на ринок, триває приблизно дев’ять місяців. Спершу потрібно подумати над цією ідеєю, проаналізувати її, вдосконалити, провести дослідження, виготовити продукт. Далі він дуже ретельно тестується, організовується фокус-група. Є такі продукти, які вже майже готові, але, наприклад, учасники фокус-групи підказали якісь цікаві ідеї, і вихід на ринок трохи відкладається.

Коли нарешті продукт запускається для продажу ми все одно не можемо передбачити чи сподобається він людям. Я дуже вдячна нашим клієнтам, які очікують від нас новинки. Це нас надихає та дає стимул створювати нові товари.

Чи потрібно отримувати сертифікацію для виробництва та продажу косметики в Україні?

Так, сертифікація обов’язкова. Але зараз українські виробники знаходяться в проміжному періоді. Той формат сертифікації, який був необхідним раніше, вже відмінили. Зокрема треба було отримати висновок СЕС. Зараз достатньо технічних умов для підтвердження якості продукції і найближчим часом буде введено новий регламент — європейського стандарту. Тому наразі всі виробники в очікуванні нових умов та взагалі інформації, яку сертифікацію потрібно буде проходити в подальшому. Якщо говорити про контрактні виробництва, з якими ми працюємо, то вони мають власну сертифікацію ISO, GMP, тому якість продукції відповідає всім стандартам.

Про пошук ароматів та роботу над візуальним стилем

У вашої продукції дуже цікаві аромати. Розкажіть, як ви їх підбираєте?

З минулого року наша компанія стала дистриб’ютором британських віддушок, тому зараз в своєму каталозі ми маємо понад 5000 різних віддушок. Коли є такий величезний вибір, то надати перевагу певним ароматам складно. При виборі ми насамперед фокусуємося на результатах наших досліджень. Вивчаємо ринок, цільову аудиторію, багато спілкуємося з нашими клієнтами і після цього розробляємо аромати, якими будуть пахнути наші продукти. Наприклад, один з топових ароматів наших виробів — Mystic tobacco. Він такий солодко-гурманський і багато кому подобається.

А якими у вас були перші партії по об’єму виробництва, можливо пам’ятаєте?

Так. Першими ми випустили креми для рук, приблизно 5000 позицій. Але як для першого запуску нового продукту, це було доволі ризиковано. Знову-таки, я дуже вдячна нашим клієнтам, що вони оцінили цей продукт, полюбили його і на основі цього в нас є можливість розробляти інші вироби та розширювати асортимент. 

Як підбирали візуальне оформлення ваших продуктів? 

Візуальний стиль — це також робота пошуків. Ми завжди думаємо, як можна переосмислити продукти — від функціонального використання до оболонки, пакування. Аналізуємо, що ми можемо додати, як можемо відрізнятися від конкурентів. Ми зрозуміли, що пакування є нашою сильною, коли вийшли наші перші креми Muza та Mars. Хоч це і крем для рук, який затребуваний на ринку, — для нас він був експерементальним продуктом. Пакування було досить нестандартне, до нас подібного дизайну упаковок ніхто ще не робив. Коли випускали вироби, то дуже хвилювались. Але клієнти оцінили ці товари, вони є топами продажів, тому ми поступово поповнюємо лінійку. Зараз в нас чотири креми, всі зі схожим дизайном, яке ми розробили для наших перших продуктів.

Взагалі ми постійно досліджуємо, тестуємо нові упаковки. Інколи в нас з’являється задум, що було б класно зробити певне пакування, додати якийсь ланцюжок чи інший декор, але при використанні продукту ця новизна не спрацьовує так як ми хотіли б, і ми відмовляємося від неї. Розробка нових продуктів для нашої команди і особисто для мене — від ідей, які дозволять поліпшити продукт, до моменту виходу цього продукту — це завжди про пошук та натхненний шлях. 

Про конкуренцію в ніші та канали продажів

Чи зросла зацікавленість покупців до вітчизняних брендів косметики та наскільки конкурента ваша ніша з точки зору саме українських виробників?

Так, зараз покупці більше цікавляться українськими брендами. Наші люди дійсно підтримують вітчизняних виробників та щиро радіють, якщо отримують якісний продукт, який відповідає їх вимогам. Взагалі клієнт щасливий, коли українську косметику неможливо відрізнити від іноземних брендів. Тобто, коли він отримує товар та не може зрозуміти, це український, французький чи іспанський бренд.

Щодо конкуренції, то вона на українському ринку є, але стала значно меншою, ніж до повномасштабного вторгнення. З’являються нові класні бренди, і, насправді ми раді, коли є до чого прагнути, є стимул поліпшувати власні продукти та створювати нові. 

Які у вас були перші канали продажів?

Коли ми стартували, то розуміли, що продавати в офлайні досить ризиковано, тому відразу вирішили запускати онлайн-бізнес. Це був інтернет-магазин та сторінка в Instagram. Ми спробували, зрозуміли, що онлайн для нас ефективний, та почали додавати офлайн-канали. 

Наскільки важливими для вашого бізнесу є соціальні мережі?

Я вважаю, що для кожного бізнесу соцмережі є дуже актуальними та важливими. І саме комунікація в соцмережах визначає бренд — яку цінність він має, що корисного може дати аудиторії. Ми представлені в Інстаграм, для нас він та загалом інші соцмережі — це можливість швидкого дотику до нашої цільової аудиторії. В Інстаграмі ми можемо вперше показати наші новинки, організувати фокус-групу, провести анкетування. Це шлях до швидкої комунікації з нашими клієнтами та партнерами.

Чи запускаєте ви платну рекламу?

Так, ми використовуємо таргетовану рекламу, працюємо з блогерами та інфлюєнсерами. Також, завдяки тому, що в нас естетична упаковка, красиві та цікаві продукти, які можна класно відзняти та показати, ми отримуємо багато вірального контенту, створеного нашими клієнтами. Тому, крім платної реклами, додатково маємо безкоштовну — UGC-контент від наших покупців. 

Чому для інтернет-магазину обрали Хорошоп?

Спершу ми працювали на інших платформах. Протестували наші ідеї, тому що не знали як далі будуть йти справи, та потім перейшли на Хорошоп. На платформах, з яких ми починали, не було інтернет-еквайрингу, потрібних інтеграцій, наприклад з Новою поштою. Хорошоп має всі необхідні нам функції. Працюємо з вами близько року і нас все влаштовує.

Про партнерство з іншими брендами та плани на майбутнє

Ви представлені в офлайні?

Так. Нещодавно ми стали партнерами Brocard і для нас це досить вагомий крок вперед. Також наша продукція представлена у відомих мережевих салонах краси, наприклад Backstage, плануємо партнерство з G-Bar. Тобто топові салони краси, магазини косметики, еко-товарів. — це ті офлайн-точки, де ми можемо стати ближче до наших клієнтів, і ми їх використовуємо. 

Які в вас плани на майбутнє?

В нас дуже амбіційні плани. По-перше, ми прагнемо до розширювати партнерство, хочемо бути представлені в більшій кількості офлайн-точок. Думаємо й про власні острівки, корнери або навіть повноцінні магазини. Поки що це на етапі роздумів та розрахунків, але такі плани в нас є. Також ми працюємо над тим, щоб вийти на закордонні ринки — продавати в європейські країни, США. Готуємо сертифікацію та документи і сподіваємося, що це буде успішний досвід. 

Поради для майбутніх підприємців

Що можете порадити тим, хто планує запуск власного бізнесу?

По-перше — не боятися. Зараз, як би це не звучало, — вікно можливостей. В багатьох є думка, що в такий кризовий період — не час. Однак ті, хто ризикує, можуть бути на кілька кроків вперед. Ми живемо в настільки турбулентні часи, що не варто щось відкладати на потім. Звісно, потрібно все розрахувати, мати фінансовий запас, а не вкладати останні гроші. Але в цілому моя рекомендація — не боятися починати. 

Друга порада стосується більше фінансів. При розрахунках відразу варто виділяти мінімум 50% інвестицій в маркетинг та рекламу. Тому що навіть, якщо у вас найкрутіший продукт, але про нього ніхто не знає — то відповідно і продажів, і прибутку не буде.

Також мені б дуже хотілося, щоб всі, хто веде бізнес, були чесними — по відношенню до себе, своїх партнерів, співробітників, клієнтів. Чесність — це кредо нашої компанії. Ми його транслюємо нашій команді, клієнтам, і дуже хочемо, щоб інший бізнес також цього дотримувався.   

Запустити свій інтернет-магазин
img
Новий коментар
Оцінка
Безкоштовний тест 7 днів