Поради Опубліковано: 17.10.2024

Як використовувати цифрові товари для збільшення продажів в інтернет-магазині

Як використовувати цифрові товари для збільшення продажів в інтернет-магазині

В нашій статті ділимося історією інтернет-магазину косметики, який впровадив електронний продукт в доповнення до фізичних виробів та завдяки цьому збільшив продажі, розширив аудиторію та підвищив свою конкурентоспроможність. Також пропонуємо ідеї цифрових товарів, які підійдуть магазинам майже з будь-яким асортиментом.

Зміст статті
  1. Хто може продавати цифрові товари
  2. Розширення асортименту електронним продуктом — досвід Aloe Vera
  3. Що можна продавати: 5 ідей електронних продуктів
  4. Поради для ефективніших продажів цифрових товарів
  5. Висновок

Продаж цифрових товарів — перспективний шлях розвитку інтернет-магазину. Розширивши асортимент електронними продуктами, ви зможете підвищити цінність фізичних товарів, залучити нову аудиторію та привернути увагу поточних клієнтів завдяки новій та нестандартній пропозиції. Підтвердження цьому — досвід клієнтів Хорошопу.

В нашій статті ділимося історією інтернет-магазину доглядової косметики Aloe Vera, який реалізував на своєму сайті послугу в електронному форматі та збільшив продажі. Також ми зібрали топ-5 видів цифрових продуктів, які можуть стати ефективним та прибутковим доповненням до ваших виробів.

Хто може продавати цифрові товари

Власний інтернет-магазин електронних товарів насамперед відкриває можливості створення прибуткового бізнесу для тих, хто розробляє різний цифровий контент — дизайнерів, ілюстраторів, письменників, викладачів та інших спеціалістів. Кріейторам не потрібно сплачувати комісію за продаж товарів посередникам, наприклад маркетплейсам, та підлаштовуватись під правила інших майданчиків. Власник сайту сам встановлює умови продажів, може презентувати цільовій аудиторії всі диджитал-продукти в одному місці та розвивати власний бренд, при цьому комбінуючи різні способи просування цифрових товарів

Для інтернет-магазинів, які вже продають звичайні товари, впровадження електронних продуктів — поки що не дуже поширена тенденція масштабування. Декого з власників бізнесу зупиняє необхідність в значих ресурсах та запуску окремого проєкту, а хтось думає, що його ніша не охоплює цифрові продукти. Насправді ж собівартість електронних товарів часто нижча, ніж фізичних. Для їх реалізації потрібна лише ідея, а основною статтею витрат є час на розробку. Створювати цифрові продукти можна навіть самостійно, якщо ви маєте певну експертизу, та продавати в своєму інтернет-магазині разом зі звичайними, відокремивши новою категорією. Крім того, їх може реалізувати інтернет-магазин з різним асортиментом — від одягу та аксесуарів до побутової техніки. Основний нюанс в тому, що для деяких напрямків складніше продумати, який саме диджитал-товар буде затребуваним та цікавим цільовій аудиторії.

Розширення асортименту електронним продуктом — досвід Aloe Vera

Історія інтернет-магазину Aloe Vera доводить — торгівля цифровими товарами не має прив’язки до конкретних ніш. Компанія займається продажем косметики для тіла, обличчя та волосся, і, крім засобів, пропонує клієнтам онлайн-консультацію з підбору догляду за обличчям. Магазин впровадив послугу у 2023 році, а після виходу оновлення від Хорошопу, реалізував її в своєму інтернет-магазині як цифровий товар. Представниця Aloe Vera з нами поділилась, як це вплинуло на бізнес.

Чому інтернет-магазин вирішив створити електронний товар

Спершу Aloe Vera продавали онлайн-консультації в соцмережах як послугу. Всі заявки оброблялись в ручному режимі, що уповільнювало процес покупки для клієнтів. Розміщення консультації на сайті у вигляді цифрового товару дозволило автоматизувати процес продажу та значно заощадити час — як покупців, так і співробітників магазину.

На сайті Aloe Vera клієнт може дізнатись всю потрібну інформацію та зробити замовлення без залучення менеджера. В картці товару доступні опис і наповнення електронного продукту, відгуки та швидка оплата — повністю або ж частинами від ПриватБанку та Monobank. В магазині зазначають — головний плюс в тому, що після впровадження онлайн-консультації як окремого товару, вони змогли залучати нових клієнтів на сайт з додаткового каналу продажів, налаштовуючи рекламу за допомогою інструментів Google. 

Продаж цифрового товару в інтернет-магазині Aloe Vera

Труднощів з підключенням цифрового товару в інтернет-магазині з вже розміщеною косметикою — не було. Aloe Vera його швидко інтегрували за допомогою нашої інструкції. Для зручності користувачів, електронний продукт розмежували від косметичних виробів, створивши для нього нову категорію. Як налаштувати функції для цифрових товарів на Хорошоп, ми детально описали в нашій статті.

Як впровадження цифрового товару допомогло бізнесу

Представниця магазину розповіла що жоден з конкурентів компанії не використовував цифровий товар для продажу консультацій. Подібним нововведенням магазину вдалося закрити кілька цілей:

  • запропонувати клієнтам незвичний та унікальний продукт;

  • розширити аудиторію;

  • виокремитись серед конкурентів;

  • підвищити експертність на ринку;

  • зробити процес замовлення послуги максимально швидким та мобільним.

Нова онлайн-послуга Aloe Vera отримала багато схвальних реакцій від аудиторії, а в магазині збільшився відсоток замовлень. Хоч цей напрям не є пріоритетним для компанії, клієнти охоче купують б’юті-консультації від експертів в цифровому форматі. Головне — розробити дійсно якісний та зручний електронний продукт від якого покупці бачитимуть позитивний результат. 

Aloe Vera збирається й надалі розвивати напрям цифрових товарів та планує продаж електронних методичок по догляду за шкірою, розроблених б’юті-експертами. В компанії вважають, що зараз час інновацій та нестандартних рішень. Інтернет-магазинам варто не зволікати з «диджиталізацією», адже грамотне впровадження електронних продуктів дозволить вам бути на крок попереду конкурентів.

Що можна продавати: 5 ідей електронних продуктів

Продавати як цифровий товар можна майже будь що в онлайн-форматі — все залежить від вашої фантазії, ресурсів та інтересів цільової аудиторії. Нерідко саме користувачі можуть підказати ідею електронного продукту. Наприклад, можна влаштувати опитування в e-mail-розсилці або своєму магазині в Instagram чи інших соцмережах, дізнатись, які послуги та сервіси були б цікавими клієнтам і спробувати реалізувати це в цифровому вигляді. Додатково для пошуку інформації доцільно провести аналіз ринку та конкурентів. Дані дозволять зрозуміти чи унікальним буде ваш цифровий товар в ніші, як аудиторія інших магазинів реагує на онлайн-новинки, та наштовхнуть на цікаві рішення. Актуально дослідити не лише прямих конкурентів, а й, наприклад, іноземні компанії з вашого напрямку.

Для натхнення пропонуємо кілька ідей електронних продуктів, які ви можете продавати у своєму інтернет-магазині разом із фізичними товарами, не змінюючи нішу чи спрямування. 

Посібники, гайди, добірки

Порівняно простий в реалізації та водночас дуже популярний та актуальний багатьом користувачам вид електронних товарів. Як правило, це невеликі онлайн-підручники з чимось цінним для клієнтів. 

Роздумуючи над наповненням, за основу беріть потреби вашої цільової аудиторії. Згадайте поширені запити, питання, пропозиції, наприклад, під вашими дописами в соцмережах та на інших майданчиках для збору зворотного зв’язку. Проаналізуйте, якої інформації, дотичної до вашої ніші, може не вистачати покупцям. Наприклад, інтернет-магазин одягу може розробити добірку з капсульним гардеробом, а зоотоварів — гайд по підбору харчування для улюбленця з детальним розбором популярних пет-брендів.

Пам’ятайте про те, що автори таких посібників найбільше конкурують з безкоштовними матеріалами в інтернеті. Ваш електронний товар повинен містити дійсно унікальну, корисну та вичерпну інформацію. Найкраще залучити до його створення профільного спеціаліста, наприклад стиліста, ветеринара тощо.

Онлайн-консультації

Консультації в онлайн-форматі так само, як і попередній тип диджитал-продукту, не мають обмежень за тематикою. Наприклад, покупців дитячих товарів може зацікавити підбір розвиваючих книг та занять для малечі, спортивних — розробка тренувальних програм, домашнього декору та побутових дрібниць — експертна організація простору.

Консультації навіть можуть бути присвячені тим самим питанням, що і гайди, однак передбачають більше персоналізації та безпосередньої залученності профільного фахівця. Так, наприклад, при розробці схеми харчування для домашньої тварини вже будуть враховуватись порода та її індивідуальні особливості, а капсула складатиметься на основі наявних речей в гардеробі покупця та рекомендацій для придбання з урахуванням його бюджету. 

По суті кожному клієнту надаються індивідуальні послуги, тому цей різновид цифрових продуктів — один з найдорожчих. Однак на відміну від інших диджитал-товарів, клієнт не може його отримати відразу після оплати. Впроваджувати онлайн-консультації актуально, якщо ви вже маєте певну репутацію в своїй ніші та довіру ЦА.

Навчальні матеріали та книги

Це своєрідна розширена версія гайду, яка часто містить не лише корисну інформацію, але й різні вправи, тренування, перевірку знань. Електронні навчальні матеріали можуть бути представлені як стандартні підручники або в інших форматах. Наприклад, у вигляді збірки рецептів для початківців — якщо продаєте кухонне приладдя, посібника з гри на музичних інструментах — для магазинів аудіотехніки, енциклопедії рослин — компаній, які спеціалізуються на садовому інвентарі тощо. 

Зважаючи на те, що навчальні матеріали доволі об’ємні, для легшого сприйняття інформації читачем доцільно виходити за межі традиційного «книжного» формату. Експерементуйте з оформленням, додавайте інтерактивні вставки та не бійтеся проявляти креатив.

Курси та вебінари

Вебінари, відеолекції, курси — трендовий вид електронних товарів, який вже кілька років знаходиться на піку популярності. Онлайн-навчання — це про мобільність та значну економію часу. Разом з тим, багатьом користувачам важливий певний «контакт» з експертом, який ділиться інформацією, що забезпечує відеоформат. Можна записати одну змістовну лекцію, серію відеороликів, або ж розробити повноцінний курс з підтримкою та супроводом експертів — все залежить від ваших можливостей. 

Роздумуючи над ідеєю навчального контенту, почніть з візуалізації результатів ваших покупців. Поміркуйте, яких знань може не вистачати цільовій аудиторії. Потенціал цього напрямку дуже широкий. За наявності ресурсів, можна навіть запустити курс з опанування нової спеціалізації — візажиста, стиліста, дизайнера інтер’єру, — актуальні професії знайдуться майже в будь-якій ніші інтернет-магазинів. 

DIY-матеріали

DIY є скороченням вислову Do It Yourself, тобто «зроби це сам», а DIY-матеріали — інструкції, шаблони, посібники, за якими можна щось створити своїми руками. Якщо ви продаєте хендмейд, то можете ділитись власними знаннями, розробивши електронний товар. DIY-матеріалами можуть бути схеми в’язання та вишивки, інструкції для створення іграшок, покрокові гайди з виготовлення аромасвічок, файли для роздруківки макетів, наприклад трафаретів для прикрашання десертів. 

Щоб підвищити лояльність клієнтів, а згодом отримати UGC-контент від них, намагайтеся зробити інструкції максимально зрозумілими та доступними навіть для новачків. Доповнюйте DIY-матеріали корисними лайфгаками, надавайте альтернативи, чим можна замінити ті чи інші складники або інгредієнти. Коли цифровий товар буде готовий, протестуйте його. Наприклад, запропонуйте друзям, які не займаються хендмейдом, створити виріб за вашою інструкцією.

Поради для ефективніших продажів цифрових товарів

  1. Пропонуйте безкоштовні зразки для ознайомлення. Демо-версія цифрового товару дозволить користувачеві краще зрозуміти, що він планує придбати, підігріє його інтерес та стимулює до покупки продукту в повного форматі. Пропонувати зразки можна в різний спосіб, наприклад, надсилати окремим еmail-листом кожному зацікавленому користувачу. Також ви можете зробити презентаційні матеріали доступними всім відвідувачам інтернет-магазину — на Хорошопі реалізована функція їх додавання безпосередньо в картку товару.

  2. Ретельно продумайте цінову політику. Вартість цифрових товарів формується не так як фізичних виробів — це слід враховувати. Наприклад, один диджитал-продукт може бути завантажений безліч разів, а замість коштів на організацію доставки, в собівартість потрібно закладати витрачений час на оновлення чи підтримку. Як встановити оптимальну ціну на цифровий товар, дізнавайтесь з нашої статті. 

  3. Надавайте клієнтську підтримку. Навіть якщо ваш електронний товар універсальний та не передбачає супроводу, організуйте для покупців консультації стосовно його вмісту. Відповідайте на питання, роз’яснюйте незрозумілі моменти, давайте поради. В умовах жорсткої конкуренції з безкоштовним контентом, наявність якісної підтримки — для користувачів один з головних аргументів на користь платних цифрових продуктів. Зазначте про це відразу на сторінці товару, щоб зробити пропозицію більш цінною для аудиторії.

Висновок

Продаж цифрових товарів може стати додатковим джерелом прибутку для інтернет-магазинів з різних ніш. Запустити цей напрям можуть навіть новачки в бізнесі, адже для багатьох видів диджитал-продуктів потрібні мінімальні інвестиції. Попередньо проведіть аналіз ринку та конкурентів, спирайтесь на інтереси аудиторії, але враховуйте і власні. Подумайте, чим би ви могли натхненно та цікаво поділитись з клієнтами, щоб це було корисним та цінним для них. Зафіксуйте всі ідеї, у тому числі ті, які на перший погляд незвично чи дивно реалізовувати як цифровий товар. Навіть якщо у вашій ніші немає подібних пропозицій — не бійтеся бути першими, адже це може стати вашою УТП та вигідно виокремлюватиме вас з-поміж інших. 

Запустити свій інтернет-магазин
img
Новий коментар
Оцінка
Безкоштовний тест 7 днів