Безкоштовний вебінар "Поширені помилки SEO оптимізації інтернет-магазину"

Щоб вивести сайт до топу Google, необхідна внутрішня оптимізація інтернет-магазину. Для цього потрібно врахувати багато технічних моментів, попрацювати над структурою, створити шаблон метатегів і навчитися аналізувати конкурентів. У цій статті Дмитро Сіденко, Head of Western SEO в Livepage, розповів про особливості внутрішньої оптимізації інтернет-магазинів і відповів на актуальні запитання.

Технічна SEO-оптимізація

Внутрішню оптимізацію сайту варто починати з технічної оптимізації. Якщо все погано в технічному плані, в SEO для інтернет-магазину не має сенсу. Google не буде його просувати.

Щоб ранжуватися у пошукових системах, потрібно звернути увагу на п'ять важливих речей, які безпосередньо впливають на просування:

  • повні та часткові дублі сторінок;

  • сміттєві сторінки;

  • ще не налаштовані ЛЗУ — людині зрозумілі урли;

  • швидкість завантаження сайту;

  • адаптивна верстка.

Інструменти, завдяки яким здійснюється технічна оптимізація сайту:

Повні дублі сторінок

Перше завдання, з якого починається внутрішня SEO-оптимізація, — це пошук повних і часткових дублів сторінок. Для цього можна використовувати Screaming Frog: вставити посилання на інтернет-магазин і перейти до вкладки Screaming Frog Page Titles.

Наприклад, Screaming Frog показує, що у інтернет-магазину брендового взуття 1200 урлів і 160 сторінок, які частково дублюють один одного.

Результат пошуку дублів для інтернет-магазину взуття

Перше та найочевидніше, що може дублюватися, це сторінки товарів. Щоб оптимізувати ці сторінки, фахівці за рекомендацією Google використовували next / prev. Але з'ясувалося, що цей підхід не працює.

Для оптимізації рекомендуємо прописувати для кожної сторінки унікальні мета-теги. Сторінку «кросівки для баскетболу» варто оптимізувати і під основні ключові запити, адже це найважливіша сторінка. На всі інші сторінки прописуйте назву категорії — «кросівки для баскетболу» дефіс сторінка 2, сторінка 3 і так далі. І налаштовуйте канонікал на основну категорію — «баскетбольні кросівки».

Також можна закрити дублі за допомогою noindex та nofollow. Але краще налаштовувати канонікал.

Неявні дублі сторінок

Щоб знайти неявні дублі сторінок:

  • перейдіть у рядок пошуку Google;

  • вбийте сайт, двокрапку та назву вашого домену;

  • в лапках скопіюйте текст на категорії на головній сторінці в блозі;

  • вставте п'ять-шість слів.

Google покаже входження цих ключових слів на сайті.

На скріншоті видно, що знайшлося три сторінки, на яких повторюється той самий текст. Це може бути критично, якщо використовуються SEO-полотна, які все бачили — коли внизу сторінки вставляються полотна SEO-текстів, щоб наповнити сайт ключовими словами.

Коли там є сторінки пагінації або користувач вибирає фільтр, генерується нова сторінка і дублюється текст під товарами. Це складно виправити. SEO-оптимізований текст не має перебувати на інших категоріях, тому що вони один одного дублюють. Google не може зрозуміти, які сторінки показувати в пошуку, адже всі вони оптимізовані під один і ключ.

Сміттєві сторінки

Сміттєві сторінки впливають на просування основних сторінок. Тому критично важливо по максимуму їх видаляти. В ідеалі, таких сторінок взагалі не повинно бути.

Для пошуку сміттєвих сторінок можна скористатися інструментом Screaming Frog: просканувати сайт, перейти на внутрішні сторінки та знайти HTML. Після цього виведеться весь список сміттєвих сторінок. Їх потрібно впорядкувати за кількістю літер або слів, щоб знайти сторінки без контенту та не в індексі.

Якщо сторінки закрито від індексу, висвітиться «no indexable», якщо в індексі — «indexable». Навіть якщо сторінки не індексуються, Google їх бачить, просто не додає до пошуку під час ранжирування.

Швидкість завантаження сайту

Швидкість впливає не лише на ранжування, але і на конверсії. Є безліч інструментів, за допомогою яких можна дізнатися цей показник. Наприклад, Pagespeed Insight від Google. Потрібно скопіювати адресу сайту, вставити її в пошуковий рядок і натиснути «Проаналізувати».

У сайту на скріншоті швидкість 53. Це дуже мало. Сайт повинен перебувати в межах 90-100, в зеленій зоні. Якщо сайт вантажиться менше трьох секунд, інтернет-магазин може знаходиться в межах 70-80. На мобільному інтернеті інтернет-магазин може завантажуватися 5-7 секунд.

Бувають моменти, коли люди витрачають велику кількість грошей для досягнення показника 100. Але в підсумку не отримують ніяких переваг ні для ранжування, ні для позицій.

Людині зрозумілі урли (ЛЗУ)

На деяких сайтах і платформах, на зразок CMS Opencart, генеруєтьсябезліч не ЛЗУ урлів. Урл — це адреса сайту в верхній частині екрану. Іноді в ній генеруються цифри, параметри, якісь айді. Цього не повинно бути.

На сайті має бути чіткий і зрозумілий для людини урл. Якщо користувач переходить на категорію «Джинси», в урлі має бути видно адресу сайту, каталог, категорію «Джинси» та назву бренду.

Важливо, щоб урли не містили кирилицю, тому що пошукові системи погано її сприймають. Під час копіювання та вставки подібного урла, кирилиця перетворюється на незрозумілі символи. Це може завадити просуванню. Багато сайтів не хочуть розміщувати посилання з кирилицею, тому що вони виглядають дивно.

Структура сайту

Структуру потрібно зробити максимально широкою. Недостатньо зробити категорію «Мобільні телефони» або категорію «Плаття». Потрібно зробити категорії під всі запити, за якими сайт можуть шукати користувачі. Є два підходи до аналізу структури сайту.

1. Зібрати повне семантичне ядро ​​за допомогою Serpstat і все впорядкувати. Наприклад, є категорія «Джинси». Її потрібно розбити за кольором — створити сторінки «Сині джинси», «Жовті джинси» тощо і таким чином перебрати всю семантику. Для великого інтернет-магазину це може зайняти більше місяця.

2. Вибрати десять конкурентів з топу пошуковика і подивитися на їхні категорії. Якщо потрібно зробити структуру для джинс Zara, відкрийте 10 вкладок з конкурентами та порівняйте структури: які категорії є, яких немає, які закриті від індексації тощо. Потім відкривайте будь-який інструмент з майнд-картами, наприклад, Xmind. Поставте наверх категорію «Джинси» та створіть всі можливі підкатегорії. Подивіться, які категорії є у ​​конкурентів і порівняйте зі своїм асортиментом.

Дуже важливо не створювати категорії, в яких не буде товарів. Якщо в асортименті 10 літніх джинсів і 2 зимових, варто створити категорію «Літні джинси». Зимові або не створюємо взагалі, або створюємо, але закриваємо від індексу за допомогою мета-тегів noindex і nofollow. Коли асортимент розшириться, цю категорію можна відкрити та оптимізувати під пошукові запити. Коли товарів дуже мало, немає сенсу створювати категорію. Вона буде сміттєвою і не принесе користі ні покупцям, ні пошуковим системам.

Фільтри для розширення структури

Щоб не перевантажувати структуру сайту великою кількістю сторінок, можна створювати підкатегорії за допомогою фільтрів. Коли користувач перейде на категорію «Чоловіче взуття» і зліва натисне на фільтр «Тип взуття», створиться новий ЛЗУ. Він має бути відкритим для індексації та оптимізованим під запити. За допомогою фільтрів можна створювати мільйони сторінок, як роблять Розетка, Алло та інші великі сайти.

Не варто створювати сторінки, які дуже рідко запитують. Якщо Serpstat показує, що в місяць було 50 запитів «чоловічі кросівки Nike», сторінку можна створити. А ось сторінку під запит «літні кросівки Nike 45 розміру», яку запитували всього два рази, створювати не варто.

Наприклад, у інтернет-магазину Shafa.ua створено сторінки під різні запити. Перший рівень — «Жінкам», другий — «Плаття». Третій рівень — «Короткі сукні» — реалізовано за допомогою фільтрів. Далі четвертий рівень — «Повсякденні короткі сукні», і так до вибору розміру.

Внутрішня оптимізація

Оптимізувати сторінки фільтрів вручну майже неможливо. Якщо в інтернет-магазині великий асортимент товарів, доведеться оптимізувати мільйони сторінок. Щоб полегшити роботу, потрібно скласти шаблони мета-тегів — це короткі оголошення, які користувачі бачать у пошуковій видачі. Є кілька видів мета-тегів, наприклад, title та description.

Мета-тег title

Він визначає заголовок сторінки і грає важливу роль в просуванні. Відсутність або дублювання вмісту тега title негативно позначається на позиціях сайту. Вимоги до написання мета-тегів title:

  • title має бути обов'язково зазначено на сторінці в коді;

  • оптимальний розмір заголовка title — 3-12 слів;

  • в title мають міститися пошукові запити, які доречні по відношенню до змісту сторінки;

  • високочастотні запити необхідно прописувати на початку заголовка;

  • в коді сторінки title має знаходитися в розділі HEAD;

  • неприпустиме повторення одного і того ж мета-тега title на двох різних сторінках;

  • не рекомендується використовувати більше одного разу те ж ключове слово;

  • писати назву інтернет-магазину в title не обов'язково, адже пошукові системи враховують назву домену.

Мета-тег description

Це короткий опис вмісту сторінки, який впливає на CTR. Вимоги до написання мета-тегів description:

  • довжина мета-тега не має перевищувати 150-160 символів з пробілами;

  • опис description має виглядати як коротке оголошення, яке передасть користувачеві смислове навантаження сторінки;

  • на кожній сторінці сайту мета-тег description має бути унікальним;

  • мета-теги title і description повинні відрізнятися один від одного;

  • в тексті використовуйте заклики до дії, а також розкажіть про ваші переваги.

Шаблон метатегів

У багатьох CMS можна прописати шаблон метатегов. Наприклад, в Хорошопі можна задати свій унікальний шаблон мета-тегів для кожного типу сторінок. Інструкцію з налаштування шаблонів читайте тут.

Приклад готових шаблонів на Хорошопі

Якщо інтернет-магазин продає шини декількох брендів, спочатку потрібно зібрати семантику, а потім створити шаблон. Послідовність елементів title може виглядати приблизно так:

  • назва категорії, наприклад, «Шини»;

  • бренд, наприклад, «Bridgestone»;

  • слово «купити»;

  • назва категорії + назва бренду російською або англійською;

  • територія продажів;

  • назва інтернет-магазину.

Якщо категорію можна назвати по-іншому, наприклад, не «дитячі книги», а «книги для дітей», бажано спочатку написати більш частотний ключ «дитячі книги».

Якщо інтернет-магазин працює в усіх регіонах України, як територію варто вказати «в Україні». Якщо він продає лише на певні регіони, їх потрібно прописати, наприклад, «в Дніпрі», «в Києві» тощо.

Часто продавці, які просуваються по всій Україні, пишуть «в Україні», ставлять двокрапку та перераховують 30 міст. Вони вважають, що ранжируватимуться під всі міста, але це не так. Якщо сайт надає локальні послуги на кшталт продажу квітів, краще створювати окремі сторінки для кожного міста. Якщо це звичайний інтернет-магазин з товарами, досить прописати «в Україні» та вказати на сайті адреси фізичних точок.

Аналіз конкурентів

Щоб проаналізувати конкурентів, потрібно відкрити ваш інтернет-магазин і сайт конкурента, щоб порівняти їх за пунктами.

Технічна оптимізація

Потрібно перевірити, які технічні рішення впроваджено у конкурентів. Якщо на вашому сайті все так само, можна переходити до наступного пункту. Якщо ні, можна підглянути якісь цікаві моменти.

Структура сторінки та дизайн

Варто звернути увагу на кількість товарів, виведених на сторінці. Наприклад, у нашому інтернет-магазині 9 товарів і кожен з них коштує 5 тисяч гривень. У конкурентів 30 карток товарів і вони коштують по 400 грн. Google побачить, що у конкурентів у цій категорії більше товарів і вони дешевші. Це підвижує ймовірність того, що користувач щось купить. Тому пошукович підніматиме у видачі конкурентів.

Заголовки, їхня кількість і ключові слова

Потрібно порівняти кількість заголовків і ключових слів в них. Наприклад, у конкурента в заголовку h1 знаходиться назва категорії «Жіноче плаття» і є опис до 100 слів. Далі йде блок відгуків і SEO-текст на 3 000 символів, в якому використовується 5 заголовків.

Якщо на наших сторінках немає відгуків, тексту та назви категорії, нікуди писати ключові слова, щоб сторінка ранжувалась. Тому пошуковик вважає, що вона буде менш корисною користувачеві. Основне завдання — не скопіювати все у конкурента, а знайти цікаве рішення, щоб покрашити його на своїй сторінці.

Текст: його обсяг, структура, ключові слова та смислове навантаження

На що треба звернути увагу.

  1. Чи є SEO-тексти під категоріями. Якщо ви дивитеся 10 конкурентів у топі і ні у кого з них немає текстів, вам  вони теж не потрібні.

  2. Кількість запитів. Якщо їх немає або ви не знаєте, про що писати, текст не потрібен. У топ можна вийти за допомогою інших моментів: посилань, внутрішньої перелінковки тощо.

  3. Структура тексту у конкурентів. Якщо вони ділять текст підзаголовками, вам теж варто так робити. Якщо у конкурентів тексти по 2 000 символів, свої вам потрібно робити 2 000-2 500.

  4. Які ключові слова використовує конкурент. Наприклад, якщо для інтернет-магазину дитячих товарів оптимізувати категорію під дитячі книги та пропустити семантику «книги для дітей», користувачі, які вводили цей запит у пошуковій системі, не прийдуть на сайт.

  5. Смислове навантаження тексту. Не потрібно писати, що двері — це отвір в стіні, через який можна пройти до іншої кімнати. Якщо нічого писати, краще не пишіть. SEO-текст повинен приносити користувачеві користь.

Комерційні блоки: ціна, можливість купити, конверсійні форми

Порівняйте комерційні блоки: які ціни, чи можна купити за один клік або в кредит. Це комерційні фактори, на які індекс і пошуковики звертають особливу увагу.

Блоки переконання: сертифікати, відгуки, приклади робіт тощо

Кількість відгуків впливає не лише на просування, але й на конверсію. Чим більше відгуків, тим більше продажів. Плюс у відгуки можна вставляти ключові слова, як робить інтернет-магазин F.ua. Вони не купують відгуки, а просто редагують коментарі користувачів.

Блоки перелінковки

На сторінці категорій можна вставляти товарні блоки на кшталт «Також купують» і «Дивіться інші товари». Якщо інтернет-магазин продає офісні меблі, в категорії «Столи» логічно рекомендувати офісні стільці, шафи та інше.

У картці товарів для крос-продажів можна вставляти поля «Ви вже дивилися» і «З цим товаром купують». Якщо купують телефон, продайте навушники, якщо купують кросівки — продайте силіконові шнурки. Деякі інтернет-магазини отримають з крос-продажів 30% доходу.

Пошук сторінок, які дадуть швидкі результати

Інтернет-магазини, які вже мають досвід на ринку, можуть швидко знайти сторінки зростання і отримати вигоду. Для цього потрібно зайти в Serpstat, вставити адресу сайту, вибрати пошукову систему та натиснути на «Пошук».

Після цього відкриється сторінка з інформацією. У блоці «Ключові фрази» з'являться фрази, за якими ранжуватиметься інтернет-магазин. Потрібно натиснути на кнопку «Показати все».

З'являться сотні ключових слів. Їх потрібно впорядкувати за допомогою блоку «Фільтр». Частота запиту в фільтрі має перевищувати 100. Якщо у вас вузька тематика, можна оптимізувати і менш частотні запити, але для великого інтернет-магазину в цьому немає сенсу.

Далі потрібно вибрати інший фільтр і налаштувати позиції домену. Варто вибрати від 11 до 30 позиції. В цьому випадку ключові слова знаходяться на 2-3 сторінці видачі пошуковика, куди ніхто ніколи не заходить.

Наприклад, якщо фраза «купити плаття» з частотністю 14 тисяч в місяць знаходиться на 11 позиції, її можна легко вивести на 9-10 позицію і отримати більше трафіку. Для цього можна зробити внутрішню перелінковку за допомогою блоків рекомендованих товарів, написати в блог статті про сукні та вставити ключові слова.

Поширені запитання

Як завантажити карту сайту на Google Search Console?

У Google Search Console є вкладка «Карта сайту», куди ви копіюєте адресу сайту та sitemap.xml, а потім натискаєте «Надіслати на індексацію». Протягом кількох хвилин ви дізнаєтеся, чи все з картою добре.

Контент або зовнішні посилання: на що витрачати більшу частину бюджету, а на що меншу?

Якщо це новий інтернет-магазин, потрібно писати SEO-тексти та прописувати мета-теги. Тому велика частина бюджету має йти на контент, в пропорції 60 на 40.

Якщо в інтернет-магазині добре оптимізовано категорії і картки товару, ситуація зворотна. 70-80% бюджету можна вкладати в посилання, а решту — в дооптимізацію контенту або щось нове.

Існують якісь особливості оптимізації для багатомовних сайтів?

У квітні вийшов закон, який зобов'язав усіх продавців, що торгують в Україні, за замовчуванням встановлювати українську версію сайту. Тому сайтам потрібно зробити дві мовні версії: російську та українську. І потрібно реалізувати перемикання мовних версій у шапці сайту. Там досить-таки багато нюансів. Щоб налаштувати перемикання на платформі Хорошоп, потрібно звернутися до служби підтримки.

Чи правильне твердження, що чим більше сторінок категорій сайту, тим більше запитів різної частотності можна буде обробити?

Так. Але не потрібно доходити до маразму. Якщо вже є категорія «шини для автомобілів», немає сенсу створювати категорію «шини для машин». Однакові сторінки нічого не дадуть. Але якщо є багато запитів користувачів, можна максимально дробити сторінки за допомогою фільтрів.

Товар має три кольори, опис один. Чи є сенс робити три окремих лінки для різних кольорів? Чи краще зробити канонікал на один колір?

Краще зробити одну сторінку. Практика показує, що три нових товари з різним кольором будуть суперечити одна одній. Навіть якщо в один момент вони будуть добре ранжуватися, все може різко змінитися. Через це буде багато дублів і сайт втратить трафік.

Чому не варто підтягувати низькочастотні запити, адже вони можуть бути максимально конверсійними?

Все залежить від того, на якому етапі сайт. Якщо він новий, за допомогою фільтрів категорій можна оптимізувати товари під низькочастотні запити та отримати перші гроші. Але великі інтернет-магазини не можуть розраховувати лише на НЧ-запити. Потрібно виходити на більш високочастотні. Якщо продаєте ноутбуки, використовуйте запит «купити ноутбук» і виходьте в топ. Це допоможе отримати продажі та розгойдати бренд.

Чи актуально в 2019-2020 роках просувати мультитоварний сайт? Можливо, зараз вигідніше мати кілька вузьконаправлених сайтів?

Це питання бюджету. Якщо є гроші, щоб конкурувати з великими сайтами, на зразок Розетки, можна робити мультитоварний сайт. Для просування потрібно сконцентруватися на одній категорії. Коли підуть продажі та з'являться позиції у пошукових системах, можна буде розвивати й інші категорії.

Як кількість посадкових з унікальним контентом впливає на ранжування? Більше — краще чи це не панацея?

Це не панацея, тому що бували випадки, коли корисний контент виходив в топ з унікальністю 60-70%. А контент з безліччю води та унікальністю 100% не виходив. При написанні текстів краще дивіться на їхню корисність, а не на унікальність.

На що звернути увагу, якщо в магазині 5-20 товарів?

Якщо це не унікальний товар, починайте просуватися на маркетплейсах на кшталт Розетки чи Прому. Також можна використовувати контекстну рекламу. Або можна розвивати свій бренд, щоб товари ставали впізнаваними. Для цього потрібно вкладатися у бренд, розміщуватися на великих новинних сайтах на кшталт АIN, ТСН тощо.

Зараз економічно вигідно писати кожному товарові унікальний опис, враховуючи, що його все одно можуть вкрасти?

У цьому взагалі немає сенсу. Багато інтернет-магазини це тестували, ефекту нуль. Всі копіюють характеристики та описи одне у одного.

Як вийти в топ видачі Google за певною категорією, якщо інтернет-магазин невеликий і кількість товарних позицій до 200 одиниць?

Сконцентруватися на цій категорії і постійно щось покращувати. Поставити системи, які дозволяють аналізувати поведінку користувачів. Постійно нарощувати кількість посилань. Спочатку качаємо брендові запити, на 3-4 місяць підключаємо прямі анкори та крауд-маркетинг. Також варто дивитися на сусідні ніші та тестувати те, що вони використовують.

Купили посилання після переїзду сайту на нову CMS. Змінилися урли, зробили редіректи на нові урли. Старі куплені посилання з перенаправленням і нові посилання: якісь з них важливіші для пошукової системи чи без різниці?

В ідеалі, звичайно, змінити посилання, але якщо немає можливості, нехай залишаються. Якщо ви купували посилання на спеціалізованих біржах, можна зв'язатися з веб-майстрами. Ви заплатили за ці посилання, тому можете попросити, щоб їх замінили. Якщо налаштовано 301 редіректи, можете особливо не хвилюватися — старі посилання передають контрольну вагу новим.

Комментарии