Стартовий платіж на період війни – 0 грн

Tilda — конструктор, який дозволяє створювати різні типи сайтів, використовуючи блочний принцип. Ми вивчили сервіс і готові розповісти вам про всі особливості конструктора, його переваги, недоліки та тарифи.

Що таке Tilda

Tilda спеціалізується на створенні сайтів-візиток, лендінгів та блогів. Крім того, є можливість створення інтернет-магазинів. Згідно заяв компанії, вони першими почали використовувати модульний підхід. Сторінки створюються у візуальному редакторі, що допомагає швидко вирішувати завдання з розробки нескладних сайтів.

Для створення сайту на Тільді не потрібні знання у програмуванні. Користувач створює сайт «на око», збираючи сторінку з готових блоків. Ви додаєте на чистий аркуш кнопки, банери, текст, визначаєте їхнє розташування, розмір тощо. Більш легкий варіант – створення сайту за шаблоном, який розробили дизайнери Тільди. Тут потрібно заповнити блоки своєю інформацією та сайт буде готовий.

Переваги, недоліки та особливості Tilda

Дизайн

Розробники Тільди зробили акцент на візуальній складовій своїх сайтів. Вони мають бібліотеку шрифтів, 500+ блоків для сторінок і більше 200 готових шаблонів сайтів. Для поглибленого налаштування дизайну реалізовано інструмент Zero Block. З ним можна самостійно створювати блоки, анімації та інші елементи сайту.

Робочий простір Zero Block

 

Шаблони Тільди поділяються на різновиди за типом сайтів — під інтернет-магазини виділено 22 шаблони. Можна використовувати шаблон без змін, але тоді є великий шанс зустріти інтернет-магазин ідентичний своєму. Для отримання оригінального дизайну потрібно зайнятися кастомізацією, створюючи блоки Zero Block. Впоратися з цим можна самостійно або найняти веб-дизайнера, якщо хочеться бути на 100% впевненим в результаті.

SEO

Tilda дозволяє задавати title та description, налаштовувати заголовки H1-H3, створювати ЧПУ сторінок, а robots.txt та sitemap.xml генеруються автоматично. Звучить добре, але якщо заглибитись у тему SEO-просування на Тільді, то є кілька причин, які можуть перешкодити. Основна причина в концепції конструктора – він від початку розрахований на створення односторінкових сайтів чи невеликих проектів. На Тільді діє обмеження 500 сторінок, що для великих сайтів недостатньо.

Для отримання багатосторінкового сайту, як інтернет-магазин, потрібно створювати кожну сторінку окремо, після чого об'єднувати їх разом. Такий підхід ускладнює реалізацію важливих SEO-функцій, наприклад, багатомовності. Від неї залежить різноманітність запитів, за якими користувачі зможуть знайти сайт, що допомагає отримувати більше трафіку. Користувачам Тільди потрібно робити подвійну працю і створювати, як мінімум, дві версії однієї сторінки різними мовами. А потім задавати для кожної сторінки SEO-налаштування, щоб пошукова система не вважала їх дублікатами.

Управління індексацією фільтрів на Тільді недоступне, як і налаштування посадкових сторінок, з комбінаціями фільтрів під популярні пошукові запити. Інформації про їхнє налаштування немає ані в хелпері сервісу, ані в інтернеті. Хоча це один із найбільш запитаних інструментів у SEO-просуванні.

Мобільна версія

В 2021 році 73% українських користувачів шукали інформацію про товар зі смартфонів, а Google ранжує сайти, оцінюючи контент на мобільній версії. Сучасні тренди e-commerce вимагають особливої уваги до мобільної версії сайту. Важливо, щоб сайт на смартфоні був зручним, швидким і за своїми можливостями не поступався десктопу. На Тільді повноцінну мобільну версію замінює адаптивний дизайн, коли блоки підлаштовуються під розмір екранів.

Шаблони з бібліотеки коректно відображаються на всіх девайсах, тому що вони розроблені Тільдою. Якщо ж кастомізувати шаблон або створювати сторінки з нуля, потрібно перевіряти відображення кожного блоку на різних девайсах. Перевіркою доведеться займатися після будь-яких змін на сайті. З цієї причини в Хорошопі окрема мобільна версія, дизайн якої наші розробники зробили самостійно.

Оцініть можливості мобільної версії та інші функції Хорошоп. Створюйте інтернет-магазин та тестуйте безкоштовно 7 днів
Залишити заявку
image

Технічна підтримка

Tilda має велику базу знань, в якій є відповіді на питання по роботі конструктора. Також, вистачає сторонніх матеріалів, наприклад блогів веб-розробників, де вони діляться порадами по Тільді. Вони можуть стати в нагоді, тому що в інтернеті багато відгуків про службу підтримки конструктора зі скаргами на неї. Саппорт Тільди працює у форматі чатів або через звернення до електронної пошти. Зателефонувати по терміновому питанню до підтримки не можна – телефон у неї відсутній.

Tilda для інтернет-магазину

Робота з товарами

На Тільді товари додаються двома способами: вручну або через масовий імпорт. Для імпорту використовуються файли формату CSV та YML. Конструктор дозволяє додати на сайт не більше 5000 товарів чи 200 розділів. Управління товарами відбувається через утиліту «Каталог товарів». У ній можна налаштовувати фільтри, створювати розділи, додавати модифікації.

Tilda не може формувати фіди для завантаження товарів на маркетплейси і це позбавляє інтернет-магазин вигідних каналів продажу. Наприклад, клієнти Хорошопу можуть одночасно продавати товари на Rozetka, Prom, Hotline, Price.ua, Google Merchant Center. Для цього вони мають відповідні інтеграції та функцію автоматичного створення фіда. Клієнтам Тільди доступний тільки фід для каталогу Facebook — його можна змінити для Google Shopping, але робити це потрібно вручну.

Інтеграції

Tilda — російський продукт, тому більшість інтеграцій розраховані на місцевий ринок. З сервісів доставки для українських інтернет-магазинів доступна тільки Нова Пошта, з платіжних систем — WayForPay та LiqPay. «Оплата частинами» від Приватбанку або «Покупка частинами» від monobank на конструкторі не реалізована. Це затребувані інтеграції серед продавців та покупців, тому ми в Хорошопі їх впровадили.

Тільда має інтеграцію з сервісом розсилок і кількома CRM. Останні можуть не знадобитися, тому що конструктор має власну CRM, яку користувачі сервісу підключають безкоштовно. Система обліку вбудована на сайт, що спрощує роботу з нею.

Користувальницький інтерфейс

Власники сайтів на Тільді розміщують на головній максимум інформації для того, щоб зменшити обсяг роботи та не робити кілька сторінок окремо. Головна сторінка перевантажується інформацією і це заважає навігації. Часто з неї роблять каталог товарів, куди виставляються не просто популярні товари чи новинки, а одразу весь асортимент.

У покупців немає особистого кабінету з історією покупок, як і в цілому можливості зареєструватися. Клієнти не можуть вивчити асортимент магазину на Тільді, вибрати товари, що сподобалися, і потім повернутися до покупок через час. Причина у відсутності історії переглянутих товарів та неможливості додати товар до обраних. Потрібно зберігати сторінку товару в закладки або шукати все заново.

На сторінці товарів є галерея, каунтер та опис. Окремого блоку для характеристик товару немає, тому їх потрібно з'єднувати разом із описом чи жертвувати чимось одним. Блоки з умовами оплати, доставки та повернення не передбачені. Відгуків про товар на Тільді немає, як і функції порівняння, що ускладнює покупцеві вибір і заважає гарному користувальницькому досвіду.

Тарифи Tilda

Tilda дає на вибір три тарифи—  один безкоштовний і два платні. На безкоштовному тарифі користувач може створити сайт, але з безліччю обмежень:

  • не більше 50 сторінок на сайті;

  • 50 Мб на сервері для завантаження контенту;

  • обмежена кількість блоків;

  • неможливість підключити власний домен;

  • відсутність функцій інтернет-магазину.

Створити безкоштовну тестову версію інтернет-магазину на Тільді не можна, для оцінки можливостей потрібно сплатити абонплату. Платний тариф Personal вартістю 300 гривень на місяць відкриває всі можливості Тільди, крім API. Допустима кількість сторінок на сайті підвищується до 500, а обсяг пам'яті на сервері — до гігабайта. Наступний тариф Business не відрізняється від попереднього за функціями, але на ньому можна створити п'ять сайтів замість одного — за це сервіс бере 500 гривень на місяць. При оплаті сайту одразу на рік вартість тарифу зменшується.

Окрім абонплати, можливо, доведеться наймати дизайнера або звертатися до веб-студій. Незважаючи на те, що принцип роботи конструктора є досить простим, для створення якісного сайту потрібні навички. У деяких студіях ціна за магазин на Тільді, з 50 товарами та 10 сторінками категорій, починається від 700 $. А за магазин із 5000 товарів просять від 2000$.

Плюси та мінуси створення інтернет-магазину на Тільді

Замість підсумків пропонуємо перерахувати плюси та мінуси конструктора для створення інтернет-магазинів, щоб кожен міг зробити для себе висновок.

Плюси:

  • в роботі конструктора можна розібратисясамостійно;

  • Zero Block дає безліч можливостей для налаштування дизайну;

  • в інтернеті багато інформації про конструктор;

  • сайт, створений за готовим шаблоном, можна запустити за день;

  • є функція масового імпорту товарів;

  • можна підключитися до сервісів аналітики;

  • є своя безкоштовна CRM;

  • підходить для невеликих магазинів або вітрин з товарами.

Мінуси:

  • конструктор розрахований на односторінкові сайти;

  • кількість готових шаблонів для інтернет-магазинів обмежена;

  • є труднощі з SEO-просуванням;

  • заплутана реалізація багатомовності;

  • жорсткі обмеження на кількість сторінок та обсяг пам'яті;

  • немає фідів для вивантаження товарів на маркетплейси;

  • обмежене число інтеграцій для українського ринку;

  • немає можливості масштабування для починаючих магазинів;

  • не підходить для середніх і великих інтернет-магазинів.

Якщо ви працювали з Тільдою, діліться своїм досвідом у коментарях. Нам цікаво дізнатися вашу думку щодо конструктора.

Новий коментар
Оцінка