Вибір ніші — одне з найважливіших рішень, яке потрібно зробити перед відкриттям інтернет-магазину. Щоб допомогти вам, ми перерахували способи вибору відповідної ніші та розповіли про особливості роботи з найпопулярнішими нішами.

Пошук ніші для інтернет-магазину

Відштовхуйтеся від того, в чому ви експерт

Продавайте товари, в яких розбираєтеся. Це допоможе переконатися в їхній якості, знайти постачальника, писати докладні описи для товарів і консультувати клієнтів.

Наприклад, якщо у вас є власна колекція швейцарських годинників, ви за замовчуванням знаєте кращих виробників у цій сфері та найкращих продавців, які стануть вашими конкурентами. А також розбираєтеся у типах годинників, їх функціоналі та можливостях. Все це допоможе вам у бізнесі.

А якщо у вас є діти, це найчастіше означає, що ви розбираєтеся у колясках, іграшках, розвиваючих іграх тощо.

Приклад інтернет-магазину дитячих товарів, відкритого багатодітними батьками

Розумійте потенційну аудиторію

Потрібно розуміти, яка категорія користувачів найчастіше робить покупки онлайн: їх стать, вік, місце проживання. Це допоможе припустити, які товари можуть зацікавити потенційних покупців.

Статистика показує, що 61% покупців — жінки, вік 69% покупців — від 25 до 44 років. Більшість з них робить покупки з комп'ютерів.

Ця інформація спростить вибір ніші для бізнесу з нуля, але її не можна використовувати безпосередньо для торгівлі. Після вибору ніші, вам потрібно буде визначити більш вузьку аудиторію, яка зацікавиться вашими товарами.

Використовуйте Google Trends

Найперевіреніший спосіб зробити аналіз ніші інтернет-магазину — використовувати Google Trends. Цей безкоштовний інструмент ідеально підходить для аналізу сезонності, поточних трендів і прогнозування попиту.

Топ-15 світових трендових товарів 2019 року за даними Google Trends:

  • зубна щітка з бамбуку;

  • ліфчик для суконь з відкритою спиною;

  • сонцезахисні окуляри з прямим верхом;

  • адаптер для подорожей;

  • подушка для поїздок у транспорті з кишенею для гаджетів;

  • зовнішні об'єктиви для смартфона;

  • бездротова зарядка для гаджетів;

  • камера стеження, яка підключається через Wi-Fi;

  • компресійні шкарпетки;

  • килимок для газової плити;

  • ремонтний комплект для лобового скла автомобіля;

  • арома-дифузор для автомобіля;

  • ефірні масла;

  • товари з протеїну: порошки, батончики та каші;

  • пилосос для газону.

Українські тренди у 2018 році — це іграшки Бейблейд, тюнери Т2, електронні сигарети IQOS, колонки JBL, безпровідні навушники, Iphone 8 і гумові чоботи.

Слідкуйте за ресурсами з якісною аналітикою

Є кілька основних західних сайтів, які відстежують тренди в споживчій поведінці: Trendwatching.com, Trendhunter.com та Springwise.com. Також можна заходити на спеціалізовані сайти з оглядами продукції, наприклад, Uncrate з товарами для чоловіків і Outblush з товарами для жінок.

Щоб стежити за трендами в Україні, варто читати інтерв'ю лідерів думок на ринку ecommerce. Наприклад, співзасновника TemplateMonster і Weblium Давида Брауна, творця Розетки Владислава Чечоткіна тощо.

Також корисно читати аналітичні огляди великих українських гравців. Наприклад, в блозі EVO.Business недавно виділили топ найпопулярніших товарів 2019 року. До списку увійшли вісім ніш.

  1. Аксесуари для мобільних пристроїв — power-банки, захисні плівки на екран, чохли, зовнішні акумулятори, селфі-палки, бездротові навушники. І тренд останнього року — кріплення для смартфонів і планшетів Popsocket.

  2. Одяг для корекції фігури — боді, грації, майки, топи, велосипедки, шортики, легінси та коректори постави. За прогнозами, до 2022 року обсяг продажів стягуючого одягу збільшиться до 5,6 мільярдів доларів.

  3. Smart-товари — розумні годинники, локатори, фітнес-трекери, wi-fi-розетки, smart-лампочки, відеоняні та роботи-пилососи. За листопад 2018 року продажі розумних годин виросли на 61%.

  4. Догляд за домашніми улюбленцями — їжа, шампуні, іграшки, аксесуари, рукавички-чесалки, мисочки для миття лап після прогулянки, будиночки для кішок, автомати для кидання м'ячика та неонові нашийники.

  5. Ретро-аксесуари під 90-ті — кольорові бомбери, малинові та фіолетові лосини, все з леопардовим принтом, блискучі піджаки, барсетки та пов'язки на волосся. А також перші приставки, жуйки «Love is ...», майки з принтами героїв «Титаніка», пластмасова біжутерія і тетріси.

  6. Все для подорожей — об'ємні легкі рюкзаки, фляги, пледи, валізи з зарядкою для мобільного, сумки, що складаються до розмірів кишені, контейнери для тривалого зберігання продуктів у різній температурі, портативні точки доступу до інтернету та камери GoPro.

  7. Доглядова косметика — тканинні маски, патчі під очі, маски від чорних крапок, флюїди, сироватки, зволожуючі креми, дерев'яні гребінці, бамбукові зубні щітки, тверді шампуні та кондиціонери. Основна тенденція 2019 року — натуральна косметика, яка не випробовується на тваринах.

  8. Дієтичні продукти — сироватковий білок, готова їжа для вегетаріанців, солодощі для сироїдів, житнє, мигдальне та вівсяне борошно, протеїнові батончики без цукру. Головний тренд 2019 року — кето-дієта, для якої можна продавати авокадо, яйця, лосось, рослинні масла, скумбрію, оселедець, анчоуси, гриби, кольорову капусту, броколі та брюссельську капусту.

OLX раніше опублікував топ найпопулярніших запитів за 2018 рік. До нього увійшли велосипед, диван, квартира, плаття, куртка, iPhone 7, ноутбук, кросівки, будинок і холодильник. Причому, велосипед — найпопулярніший запит протягом останніх п'яти років, а диван, у середньому, шукали дві тисячі разів на день.

Використовуйте власний досвід

У більшості популярних ніш дуже висока конкуренція. Але майже всюди можна знайти білі плями — товари, на які є попит, але які можна купити лише на Aliexpress або Amazon. Подумайте, що вам самим важко знайти на українському ринку. Може, це якісне захисне скло для смартфону, цікаві шаблони для вишивання або білі мереживні сукні, які увійшли до моди в цьому році.

Топ ніш для інтернет-магазину

За статистикою популярних українських маркетплейсів, 47% користувачів у 2018 році використали інтернет-магазини для покупки електроніки та одягу. Також до топу популярних товарів увійшли косметика, парфумерія та взуття. Ми описали особливості роботи в найпопулярніших нішах України. Сподіваємося, це полегшить вибір ніші для інтернет-магазину.

Електроніка та побутова техніка

Близько 52% опитаних використовують інтернет-магазини для покупки електроніки та техніки для дому. Найчастіше користувачі купують ноутбуки, смартфони, планшети та аксесуари до них. Також часто цікавляться технікою для будинку невеликих розмірів: фенами, прасками, міксерами тощо..

На ринку електроніки дуже висока конкуренція. Змагатися, наприклад, з Розеткою, дуже складно. Щоб виділитися на фоні великих гравців, потрібно придумати фішку, наприклад, найбільший вибір електроніки від китайських виробників на зразок Xiaomi, Huawei або Meizu, швидкий зворотний зв'язок, докладні консультації, кешбек тощо.

Щоб підвищити середній чек, потрібно пропонувати до електроніки аксесуари. Якщо користувач додав до корзини мобільний телефон, варто запропонувати йому навушники, чохол, power-bank тощо. В інтернет-магазині мають бути поля з рекомендованими товарами в картці товару та корзині.

Приклад рекомендованих товарів у картці товару

Одяг і взуття

Дослідження Google у 2018 році показало, що 30% покупок одягу та взуття було зроблено в інтернеті. Ще 39% офлайн-покупців активно вивчали покупки через інтернет.

64% опитаних відзначили, що основною причиною відмови від покупки стала відсутність можливості примірки. З цим можна боротися декількома способами. Наприклад, можна відкрити власний пункт видачі товару з кабінками для примірки, як це зробив інтернет-магазин Kasta. Якщо обрана річ не підійшла, користувач може замовити інший розмір або інший товар.

Якщо відкривати пункти примірки поки не вигідно, можна для початку докладно розписувати розмірні таблиці, а також робити безліч фотографій і відео товарів. І варто розповісти про гнучку політику повернень, щоб користувачі розуміли, що легко можуть відмовитися від товару, який не підійшов.

Товари для дітей

В інтернет-магазинах дитячі іграшки купують 37,6% батьків. Користувачі по-різному поводяться перед покупкою:

  • 56% з них детально вивчає описи товару на різних сайтах і відгуки людей, які його вже придбали;

  • 21% користувачів спочатку йдуть до офлайн-магазину, щоб побачити товар наживо;

  • 19% покупців задовольняються інформацією, яка є в інтернет-магазині;

  • 14% опитаних перед покупкою вивчають товар у друзів або знайомих.

Найчастіше користувачі купують розвиваючі іграшки, іграшки для творчості, настільні ігри, пазли, конструктори, машинки, трансформери та ляльки.

При розробці маркетингової стратегії варто орієнтуватися не на дітей, а на їхніх батьків. Рішення про вибір іграшки у 69% випадків приймає мама дитини.

В інтернет-магазині обов'язково має бути фільтр за віком. Це допоможе батькам швидше знайти потрібний товар.

Приклад фільтра за віком

Косметика та парфюмерія

34% користувачів купують косметику та парфумерію в інтернеті. Щоб зменшити сумніви користувачів, які не можуть побачити та понюхати товар, варто продавати або дарувати тестери продукції.

Щоб виділитися, варто пропонувати користувачам щось унікальне. Наприклад, лише натуральну косметику, професійну консультацію візажиста тощо.

Виробники косметики та парфумерії часто роблять акційні пропозиції: знижки, подарунки тощо. Тому потрібен функціонал, який допоможе показати користувачам вигоду від покупки. Це може бути стара перекреслена ціна, іконка з подарунком на превью товару тощо.

Приклад стікерів зі знижкою і старою перекресленою ціною на превью товару

Прикраси

У прикрас невеликий розмір, їх легко зберігати та відправляти поштою. На успіх інтернет-магазину будуть безпосередньо впливати модні тренди, тому за ними доведеться уважно стежити.

Ви можете зосередитися на одній з категорій, наприклад, продавати лише срібні прикраси. У разі успіху, асортимент завжди можна розширити. Також, з часом можна організувати власне виробництво прикрас та пропонувати клієнтам унікальний товар.

Щоб підвищити середній чек, в інтернет-магазині можна пропонувати комплекти товарів зі знижкою, наприклад, сережки плюс браслет з одного набору.

Приклад комплекту товарів зі знижкою

Як правильно вибрати нішу для інтернет-магазину

  1. Не беріться за занадто великий асортимент. Краще вибрати вузьку нішу та розширювати її залежно від розвитку інтернет-магазину.

  2. Подумайте, чи немає в обраній ніші жорсткої сезонності. Якщо є, додайте до асортименту товари, які актуальні весь рік.

  3. Не торгуйте нелегальними товарами. Якщо вам постійно загрожуватимуть проблеми з законом, ви не зможете розвивати бізнес.

  4. Врахуйте всі ризики. Наприклад, що продаж продуктів харчування несе постійну загрозу того, що товари зіпсуються на складі. Продаж посуду — тим, що товари отримають пошкодження під час доставки.

  5. Слідкуйте за новинками. Той, хто першим розпочне продавати новий модний товар, отримає більший прибуток.

  6. Під час SEO-просування краще акцентувати увагу на низько- та середньочастотних запитах. В них легше конкурувати з великими гравцями.

  7. Виберіть концепцію інтернет-магазину та підбирайте асортимент відповідно до неї. Наприклад, магазин одягу для вагітних вимагає зовсім інших маркетингових рішень, ніж магазин одягу для підлітків.

Комментарии