Вижити не можна закритися, або як інтернет-магазину бути конкурентоспроможним

Мережа продуктових магазинів Коло відкрила інтернет-магазин на Хорошопі та запустила безкоштовну доставку в межах ЖК Комфорт Таун. Керівник компанії ТОВ «Арітейл», яка розвиває мережу маркетів Коло, розповів, чому компанія зважилася на цю ініціативу. 

Як карантин вплинув на роботу магазинів Коло?

Поведінка покупців змінилася разом з їх життєвим ритмом. Попит змістився від споживання на ходу до споживання вдома. Раніше покупці часто приходили в наші магазини біля офісних центрів і великих транспортних розв'язок за кавою і перекусом. Зараз вони сидять вдома і частіше купують молочну продукцію та напівфабрикати.

Також через карантин магазини Коло впровадили деякі заходи безпеки:

  • продавці носять маски й плексигласові бар'єри;

  • магазини забезпечені дезінфекторами для рук;

  • випічка та кондитерські вироби продаються тільки в фасованому вигляді;

  • в торгових залах може перебувати не більше п'яти покупців.

Чому мережа вирішила запустити інтернет-магазин і безкоштовну доставку?

Це також захід безпеки, адже ми намагаємося знизити кількість контактів між людьми. Завдяки інтернет-магазину, користувач може вибрати товари онлайн, після чого кур'єр збере замовлення і привезе його під двері. Також на сайті є функція click-and-collect: покупець робить замовлення, а потім забирає його в найближчому магазині.

Чому безкоштовна доставка саме в Комфорт Тауні?

Тестування показало, що Комфорт Таун ідеально підходить для наших цілей, адже в ньому живе достатня кількість покупців. Можливо, ми будемо розширювати цей проект і на інші райони Києва, але поки що шукаємо найкращу модель для масштабування. Це більше соціальний, ніж комерційний проект, адже доставка безкоштовна незалежно від суми замовлення.

Як відрізняються корзина користувача та середній чек в онлайні та офлайні?

Наповнення кошика приблизно однакове, але середній чек в онлайні в рази вищий.

Як ви обирали движок для сайту?

Не можна було зволікати з запуском, тому ми зупинилися на Хорошопі. Це досить відома платформа, на якій можна створити інтернет-магазин з розвиненим інтерфейсом і високим юзабіліті, а також швидко підключити платіжні системи завдяки інтеграціям.

Хто займався налаштуванням бізнес-процесів і запуском сайту?

Зараз онлайн-напрям на етапі становлення бізнес-процесів. Ми взяли на себе повний спектр завдань: від адміністрування сайту до прийому безготівкових платежів і доставки. До речі, найбільше сил під час запуску довелося витратити не на онлайнову, а на офлайнову частину, зокрема, на прийом та обслуговування замовлень.

Як просуваєте інтернет-магазин?

Ми зробили акцент на рекламі в Facebook та Instagram з використанням геотаргетингу. Під час карантину було б безвідповідально використовувати традиційні офлайнові інструменти на кшталт роздачі листівок.

Які результати показує інтернет-магазин?

Продажі стабільно ростуть. Для традиційного офлайнового роздрібу частка замовлень через інтернет ніколи не перевищувала 1-2%, але в нашому магазині вона значно вища.

Чи плануєте й надалі розвивати онлайн-напрям?

Відкриття інтернет-магазину — це відповідь на пандемію коронавірусу. Наша основна мета — не захопити ринок онлайн-комерції, а забезпечити безпеку покупців і персоналу. Але очевидно, що частка онлайну в торгівлі продуктами харчування буде зростати, тому це перспективний напрямок.

Новий коментар
Оцінка